با انواع خطاهای هاست آشنا شوید (بخش اول)

با انواع خطاهای هاست آشنا شوید (بخش اول)

مدیران وب سایت هایی کا که از انواع سرویس های میزبانی وب استفاده می کنند، گاهی اوقات دچار مشکل شده و با ارورهایی روبرو می شوند. در این بخش برخی از این خطاها را بررسی کرده ایم.

خطای 400 Bad File Request

اگر در url سایت از عبارات اشتباه استفاده کنید، معمولا این خطا ظاهر می شود. مثلا گاهی اوقات که به اشتباه بجای استفاده از . عبارت ، را به کار می گیرید این خطا ظاهر می شود.


خطای 401 Unauthorized

هنگامی که سرور سایت به دنبال کلیدهای کلاینت باشد اما به داده خاصی دست پیدا نکند، خطای یاد شده ظاهر می شود. در برخی موارد کاربران گزارش داده اند که با ورود پسورد اشتباه در ورود به سایت، با این خطا روبرو می شوند.


خطای 403 Forbidden/Access Denied

این خطا هم همانند خطای 401 هنگامی رخ می دهد که سرور مجوزهای لازم برای دسترسی به سایت را بدست نیاورد. ارورهایی که به این شکل هستند بیشتر در سایت هایی دیده می شوند که بر روی هاست های بی کیفیت بارگزاری می شوند و شما با استفاده از سرویس های آپ سرور شاهد این دست از خطاها نخواهید بود.

 

در صورت نیاز می توانید از هاست های باکیفیت و قدرتمند آپ سرور استفاده نمایید:

هاست لینوکس ایران | هاست لینوکس آلمان


خطای 404 File Not Found

شاید رایج ترین خطایی که کاربران با آن روبرو می شوند خطای 404 است. کد 404 برای افراد جامعه به نماد پیدا نکردن یک چیز تبدیل شده است و در سایت هم همین پیام را می دهد. شما هنگامی با این ارور روبرو می شوید که یا آدرس سایت و صفحه را اشتباه وارد کرده باشید یا به دنبال صفحه یا فایلی باشید که قبلا از روی سایت پاک شده است. این ارور جزو ارورهایی است که زیاد دیده می شود و حل و رفع آن کار سختی نیست.


خطای 408 Request Timeout

سرورها معمولا قابلیت پردازش حجم خاصی از فایل ها و صفحات را دارا می باشند و اگر با درخواست های متعدد از سمت کاربران روبرو شوند، معمولا با مشکل روبرو خواهند شد. ارور 408 جزو ارورهایی است که مرتبط با همین زمینه است و هنگامی رخ می دهد که سرور در حین بررسی درخواست کاربر، با درخواست دیگری از سمت وی روبرو شود. مثلا فرض کنید اطلاعات یک فرم را پر کرده و دکمه ثبت را می زنید؛ در این هنگام سرور در تلاش برای ثبت و پردازش اطلاعات شماست و اگر با درخواست دیگری از سمت شما روبرو شود مثلا روی یک لینک کلیک کنید ممکن است این خطا را نشان دهد. سایت هایی که به یک باره با حجم زیادی از ترافیک کاربران و اطلاعات ورودی روبرو می شوند این خطا را زیاد نمایش می دهند.


خطای 500 Internal Error

اگر این ارور را مشاهده کردید سریعا با مدیر شبکه خود تماس بگیرید. ارور 500 نیز یکی دیگر از خطاهای معروف هاست است و هنگامی رخ می دهد که ساختار سرور شما دچار مشکل شده باشد. افرادی که خود دارای سرور هستند باید به حل این خطا بپردازند و کسانی که از هاست های اشتراکی استفاده می کنند، باید با پشتیبان و مدیر سایت ارائه دهنده سرویس برای حل این مشکل تماس بگیرند.


خطای 501 Not Implemented

سروری که سایت شما بر روی آن نصب شده است قادر به پردازش اطلاعات و ویژگی های درخواست شده نمی باشد. این خطا نیز جزو خطاهایی است که ارائه دهندگان سرویس هاست باید آن را حل و فصل نمایند.


در صورتی که خطای رخ داده در سایت یا مرورگر شما در لیست این خطاها نبود، از طریق دسته بندی آموزش رفع خطاها به راهکارهای حل ارورهای مختلف دسترسی داشته باشید.