آموزش رفع خطای 501 Not Implemented

آموزش رفع خطای 501 Not Implemented

شاید شما هم جزو افرادی باشید که با خطای 501 در سایت تان مواجه شده اید. جالب است بدانید این خطا یکی از نادرترین خطاهای سمت سرور است و در صورتی نمایش داده می شود که اطلاعات ارسال شده از سمت کاربر توسط سرور پشتیبانی نشود. این ارور می تواند به شکل های زیر به کاربر نمایش داده شود:

  • Not Implemented

  • Error 501

  • HTTP 501

  • Not Supported

  • HTTP Error 501 – Not Implemented

  • Method Not Implemented

  • 501 Method Not Implemented

خطای 501 با اصطلاح خطای "انجام نشده" یا "غیرقابل پشتیبانی" شناخته می شود. خطای 501 جزو خطاهایی است که در تمام مرورگرها و تمام دستگاه ها نمایش داده می شود و جزو خطاهای کد 5xx و سمت سرور می باشد.

خطای 501 را می توان جزو نادرترین خطاهای موجود دانست. چرا که امروزه اکثر سرورها از تمام فرمت ها و متدها پشتیبانی می کنند و کمتر پیش می آید سروری از متدی که از سمت کاربر ارسال می شود پشتیبانی نکند. به دو دلیل ممکن است متد از سمت سرور پشتیبانی نشود؛ یا وب سرور غیرمعتبر است و یا از رده خارج می باشد. حال چگونه خطای 501 Not Implemented را برطرف کنیم؟

رفع خطای 501 Not Implemented

خطای 501 می تواند از سمت صاحب سایت یا کاربر رفع شود.

رفع خطای 501 از سمت کاربر

در واقع شما به عنوان کاربر سایت هیچ کاری برای رفع این مشکل نمی توانید انجام دهید. مگر اینکه با مدیر سایت تماس گرفته تا مشکل به وجود آمده را حل کند و یا از ورژن های قدیمی سایت استفاده کنید. در مواردی مشاهده شده است که کاربر با پاک کردن کش توانسته ارور به وجود آمده را رفع کند.

رفع خطای 501 از سمت مدیر سایت

وب سرورهای معتبر معمولا در بازه های زمانی مشخص (و گاهی اوقات ضروری) بروزرسانی هایی را منتشر می کنند که در آن ها اصلاحیه های مختلف برای رفع مشکلات وب سرور قرار داده می شود. این اصلاحیه ها ممکن است دارای متدهای جدیدی باشند که در ورژن قبلی پشتیبانی نشده و به همین دلیل ارور 501 را به وجود می آورند.

مدیران سایت ها با نصب این آپدیت ها می توانند خطای 501 نمایش داده شده را رفع کرده و اگر باز هم این خطا نمایش داده شد با پشتیبان سرور در تماس باشند.

» مطالب پیشنهادی


اگر به دنبال یک تیم معتبر و حرفه ای برای طراحی و پشتیبانی سایت هستید، گروه طراحی و سئو ایده نگاران ققنوس آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. همچنین در سایت آپ سرور خدماتی همچون ثبت دامنه و فروش انواع هاست ایران و سرور مجازی صورت می پذیرد و شما عزیزان می توانید در صورت نیاز از خدمات باکیفیت ما بهره مند شوید.