آموزش رفع خطای 404 File Not Found

آموزش رفع خطای 404 File Not Found

خطای 404 یکی از معروف ترین و رایج ترین خطاهایی است که در سایت ظاهر می شود. این خطا جزو خطاهای مهم 4xx است و هنگامی رخ می دهد که صفحه ای خاص از وب سایت شما در دسترس نباشد. در دسترس نبودن این صفحه می تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ ممکن است صفحه مدنظر از روی سایت حذف شده باشد و یا در آدرس وارد کرده اشتباه کرده باشید. خطای 404 جزو خطاهایی است که صاحبان سایت ها معمولا برای نمایش آن از صفحه های سفارشی شده مخصوص استفاده می کنند. این خطا ممکن است از سوی کاربر و یا سرور سایت رخ دهد و دلایل گوناگونی دارد. ارور 404 می تواند به شکل های زیر نمایش داده شود:

  • 404 Error

  • 404 Not Found

  • Error 404

  • HTTP 404

  • 404 Error

  • Error 404 Not Found

  • 404 File or Directory Not Found

  • HTTP 404 Not Found

  • 404 Page Not Found

 

این ارور جزو معروف ترین و رایج ترین ارورهایی است که به ارور "یافت نشد!" مشهور است. عامه ترین دلیلی که باعث می شود در یک سایت ارور 404 نمایش داده شود این است که درخواست مشاهده یک صفحه توسط شما در سرور پردازش نشود. این عدم پردازش ممکن است به دلیل حذف شدن صفحه موردنظر یا اشتباه وارد کردن آدرس صفحه باشد. در بسیاری از مواقع، به دلیل آنکه صاحب سایت بعد از حذف یک صفحه آن را به آدرس جدید ریدایرکت نمی کند، ارور 404 برای کاربران نمایش داده می شود. حال برای حل ارور 404 چه باید کرد؟

رفع ارور 404 از سوی کاربر

همان طور که گفتیم ارور 404 هم می تواند از سوی کاربر رخ دهد و از سمت سایت؛ کاربرانی که با این خطا مواجه شدند در قدم اول صفحه را مجددا بارگذاری کنند. اگر همچنان با این ارور روبرو شدند، آدرس وارد شده را بررسی کنند تا اشتباهی رخ نداده باشد. اگر باز هم مشکل حل نشد، از یک موتور جست و جو کمک بگیرید و با سرچ کلمه کلیدی و عنوان سایت از صفحه جدید مطلع شوید. اگر با انجام این کار باز هم صفحه 404 برای شما نمایش داده شد، به دایرکتوری های قبل برگردید تا بالاخره به یک آدرس صحیح برسید. اگر این کارها را انجام دادید اما باز هم به نتیجه ای نرسیدید، با مدیر سایت تماس گرفته تا مشکل ایجاد شده را برطرف کند.

رفع ارور 404 از سوی مدیر سایت

شما به عنوان مدیر سایت، می بایست ابتدا بررسی کنید ببینید کاربران ارور 404 را در کدام صفحات مشاهده کرده اند و سپس به حل و فصل مشکل موجود بپردازید. مورد دیگر این است که اگر هرگونه تغییری در آدرس سایت ایجاد کرده اید، بلافاصله بایستی تمام صفحات را به آدرس جدید ریدایرکت کنید تا خطای 404 مشاهده نشود. گاهی اوقات نیز وجود یک افزونه باعث تداخل آدرس ها شده و ارور 404 ایجاد می کند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم افزونه های سایت تان را هم یک بار بررسی کنید تا مشکلی نداشته باشند.

» مطالب پیشنهادی


اگر به دنبال یک تیم معتبر و حرفه ای برای طراحی و پشتیبانی سایت هستید، گروه طراحی و سئو ایده نگاران ققنوس آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. همچنین در سایت آپ سرور خدماتی همچون ثبت دامنه و فروش انواع هاست ایران و سرور مجازی صورت می پذیرد و شما عزیزان می توانید در صورت نیاز از خدمات باکیفیت ما بهره مند شوید.