آموزش رفع خطای Allowed Memory Size Exhausted

آموزش رفع خطای Allowed Memory Size Exhausted

یکی از رایج ترین خطاهایی که در وردپرس نمایش داده می شود، خطای Allowed Memory Size Exhausted می باشد. این ارور هنگامی ظاهر می شود که حافظه کافی برای عملکرد سیستم شما وجود نداشته باشد. این بدان معنی است که حافظه وردپرس شما کمتر از مقدار موردنیاز است. حال برای رفع این مشکل چه باید کرد؟

افزایش محدودیت حافظه php در وردپرس

همان طور که می دانید سیستم مدیریت محتوای وردپرس سیستمی است که بر اساس زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده است و در این برنامه نویسی که از سمت سرور است، برای انجام عملکردهای سیستمی نیاز به حافظه ای است که دستورات در بستر آن اجرا شود. سایت های ارائه دهنده میزبانی وب، میزان خاصی از حافظه را برای انجام این کار در نظر می گیرند که معمولا 128 یا 256 است.

اگر عملکرد وردپرس شما نیاز به حافظه بیشتری داشته باشد، اروری تحت عنوان نمایش Allowed Memory Size Exhausted داده می شود. هنگامی که از تعداد زیادی افزونه در کنار یک قالب سنگین استفاده می کنید حافظه زیادی از سیستم درگیر شده و این ارور ظاهر می شود.

برای از طریق دایرکتوری سایت فایل htaccess. (که در حالت عادی پنهان بوده و باید آن را unhide کنید) پیدا کرده و روی آن کلیک راست کنید. گزینه Edit را انتخاب کرده تا وارد صفحه ویرایش این فایل شوید. در صفحه وارد شده قطعه کد زیر را اضافه نمایید:

php_value memory_limit 128M

سپس روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

اگر از طرف سایت ارائه دهنده هاست محدودیتی وجود نداشته باشد، مشکل ایجاد شده حل خواهد شد و در غیر این صورت وارد فایل شوید و با کلیک راست روی گزینه Edit کرده تا صفحه ویرایش برایتان باز شود. در صفحه بازشده کد زیر را قبل از خط That’s all, stop editing! Happy blogging وارد کرده و ذخیره نمایید.

define('wp_MEMORY_LIMIT','128M');

امیدواریم این آموزش برای شما مفید واقع شده باشد.

» مطالب پیشنهادی


اگر به دنبال یک تیم معتبر و حرفه ای برای طراحی و پشتیبانی سایت هستید، گروه طراحی و سئو ایده نگاران ققنوس آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. همچنین در سایت آپ سرور خدماتی همچون ثبت دامنه و فروش انواع هاست ایران و سرور مجازی صورت می پذیرد و شما عزیزان می توانید در صورت نیاز از خدمات باکیفیت ما بهره مند شوید.