آموزش رفع خطای 408 Request Timeout

آموزش رفع خطای 408 Request Timeout

ارور 408 خطایی است که به خطای Request timeout معروف است و جزو خطاهای 4xx به شمار می رود. خطای 408 نیز همانند خطای 404 معمولا با صفحات سفارشی شده نمایش داده می شود. این خطا به شما می گوید مدت زمان درخواست شما به پایان رسیده است. برای مثال در صفحه ای هستید که از سوی مدیر سایت برای آن 10 دقیقه وقت در نظر گرفته شده است و بعد از این تایم هر درخواستی که بدهید با ارور 408 روبرو می شوید. این ارور معمولا به شکل های زیر نمایش داده می شود:

  • 408: Request Timeout

  • HTTP Error 408 - Request Timeout

در این مطلب قصد داریم بگوییم چگونه مشکل request timed out را برطرف نماییم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

چگونه خطای 408 Request Timeout را رفع کنیم؟

اولین و بهتر راهکار برای حل مشکل 408 بارگذاری مجدد صفحه است. در بسیاری از مواقع به دلیل سرعت کم اینترنت یا معطلی بیش از حد کاربر در سایت این ارور نمایش داده می شود و اگر مجددا صفحه را بارگذاری کنید، به احتمال زیاد ارور 408 رفع می شود. سرعت اینترنت شما یکی از مهم ترین دلایلی است که باعث بروز خطای 408 Request Timeout می شود و برای عدم نمایش آن سرعت اینترنت خود را ارتقا دهید.

در سایت های پربازدید به دلیل ترافیک ورودی بالای کاربران به سایت، گاهی اوقات سرور با اختلال روبرو می شود و این اختلال سبب نمایش خطای 408 می شود. به همین دلیل اگر در سایت های بزرگ با این مشکل روبرو شدید با یک بار بارگذاری مجدد صفحه خطای به وجود آمده را حل کنید.

برخی از کاربران نیز گزارش داده اند که دلیل نمایش این خطا در برخی سایت ها، شرکت ارائه دهنده اینترنت است و اگر با تکرر مشاهده این ارور روبرو شدید، پیشنهاد می کنیم سرویس دهنده دیگری را امتحان کنید.

» مطالب پیشنهادی


اگر به دنبال یک تیم معتبر و حرفه ای برای طراحی و پشتیبانی سایت هستید، گروه طراحی و سئو ایده نگاران ققنوس آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. همچنین در سایت آپ سرور خدماتی همچون ثبت دامنه و فروش انواع هاست ایران و سرور مجازی صورت می پذیرد و شما عزیزان می توانید در صورت نیاز از خدمات باکیفیت ما بهره مند شوید.