با انواع خطاهای هاست آشنا شوید (بخش دوم)

با انواع خطاهای هاست آشنا شوید (بخش دوم)

در بخش اول این مطلب به بررسی تعدادی از ارورهای رایجی که زیاد دیده می شود پرداختیم. در بخش دوم این مطلب قصد داریم سری دیگری از این ارورها را بررسی کنیم.

خطای 502 Service Temporarily Overloaded

اگر با این خطا روبرو شدید تسلیم نشوید و سعی کنید دوباره صفحات را بارگزاری کنید. این خطا هنگامی رخ می دهد که سرور دچار اختلال جزئی، قطعی کوتاه مدت، عدم پردازش اطلاعات در یک بازه کوتاه به دلیل زیاد بودن حجم‌ اطلاعات و یا ترافیک شدید ورودی مواجه شده باشد. به احتمال زیاد پس از چندبار بارگزاری مجدد، صفحه درخواستی شما باز خواهد شد.


ارور 503 Service Unavailable

معمولا ارورهایی که با کد 500 شروع می شوند ارورهایی هستند که به سرور سایت مرتبط اند. ارور 503 هم یکی دیگر از این ارورهاست که هنگامی دیده می شود که ارتباط با سرور سایت قطع شده باشد. البته این قطع ارتباط می تواند به دلیل قطع شدن یا مشکل دار شدن اینترنت از جانب کاربر باشد و سایت به خودی خود با عملکرد خوبی همراه باشد.


خطای Connection Refused by Host

با مشاهده این ارور باید چک کنید آیا دسترسی تان به سایت درست است یا خیر؛ این ارور هنگامی رخ می دهد که یا به سایت دسترسی های لازم را ندارید و یا پسورد خود را اشتباه وارد کرده اید.


خطای File Contains No Data

هنگامی که ساختار صفحات یا قالب یا دیتابیس شما با مشکل روبرو شود این ارور ظاهر می شود. شاید تعجب کنید که این ارور هنگامی رخ می دهد که هم شما اینترنت خوبی دارید هم سرور سایت به خوبی عمل می‌ کند و هم صفحه درخواستی شما در سایت وجود دارد اما به دلیل ساختار اشتباه و اطلاعات نادرست در header صفحه، این خطا ظاهر شده است.


خطای Bad File Request

زمانی که مرورگر شما قابلیت پشتیبانی از یک کد یا فرمت یا به طور کل صفحه یا آدرس اینترنتی را نداشته باشد، با این ارور روبرو خواهید شد. ارور یاد شده جزو خطاهایی است که در مرورگرهای قدیمی زیاد دیده می شود.


خطای Failed DNS Lookup

علت های مختلفی برای بروز این مشکل وجود دارد. معمولا این خطا زمانی ظاهر می شود که دامنه شما با آی پی معتبری مطابقت ندارد و برای یا ممکن است آدرس سایت را اشتباه وارد کرده باشید. شاید هم سرور با درخواست های زیادی روبرو شده و در پردازش صحیح اطلاعات به مشکل خورده است.

 

جهت طراحی یک سایت جذاب با امکانات متنوع روی سرورهای متنوع آپ سرور، روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه نویسی سایت


خطای Host Unavailable

سرورهای بی کیفیت و ارائه دهندگان هاست های نامعتبر باعث ایجاد این خطا می شوند‌‌. ارور یاد شده هنگامی نمایش داده می شود که سرور پشتیبان سایت شما از کار افتاده باشد.


خطای Unable to lacate host

این خطا هم همانند بسیاری از ارورهای دیگر زمانی نمایش داده می شود که سرور با اختلال روبرو شده باشد. همچنین قطع شدن اینترنت و یا وارد کردن آدرس اشتباه هم گاهی اوقات سبب نمایش این ارور می شود.


خطای Network Connection Refused by the Server

این ارور زمانی نمایش داده می شود که به دلایل مختلفی سرور سایت شما قادر به ارائه خدمات به کاربران نباشد. در صورت نیاز می توانید از سرورهای پرقدرت آپ سرور استفاده نمایید:

سرور مجازی


در صورتی که خطای رخ داده در سایت یا مرورگر شما در لیست این خطاها نبود، از طریق دسته بندی آموزش رفع خطاها به راهکارهای حل ارورهای مختلف دسترسی داشته باشید.