آموزش رفع خطای 400 Bad File Request

آموزش رفع خطای 400 Bad File Request

خطای 400 یکی از خطاهای رایج وب است که ممکن است بارها با آن روبرو شده باشید. خطای 400 Bad Request زمانی اتفاق میوفتد که سرور نمی تواند درخواستی که کاربر برای آن ارسال کرده است را به درستی پردازش کند. این ارور می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. دلایل ساده ای که با اشتباهات کوچک به وجود می آیند. مثلا آدرس سایت را اشتباه وارد کرده اید یا بجای . از کاراکتر , استفاده کرده اید. در این هنگام سرور خطای 400 نمایش می دهد.

پیکربندی اشتباه سرور نیز باعث می شود هنگامی که سرور با اختلالات مختلف روبرو می شود، بجای نمایش کد اختلال مربوطه از ارور 400 استفاده کند. این خطا همانند آخرین سنگر برای سرور است و هنگامی که نتواند موضوعی را پردازش کند از آن استفاده می کند. ممکن است فایل با فرمت غیرمجاز را آپلود کرده باشید یا از کاراکترهای غیرمجاز در Url استفاده کرده باشید؛ در این هنگام سرور بجای نمایش ارور مربوطه تنها یک خطای 400 نشان می دهد. ارور 400 می تواند به شکل های مختلفی نمایش داده شود:

  • Bad Request: Error 400

  • 400 Bad Request

  • Bad Request. Your browser sent a request that this server could not understand

  • Bad Request – Invalid URL

  • HTTP Error 400. The request hostname is invalid

  • HTTP Error 400 – Bad Request

راهکار رفع خطای 400

پیدا کردن راه حل این خطا برای صاحبان سایت ها همیشه جزو چالش های سخت بوده است؛ چرا که این خطا می تواند به دلایل زیادی رخ دهد و کد 400 یک کد عمومی است که علت های زیادی باعث ایجاد آن می شود. اولین راهکاری که می توان خطای 400 را از سوی کاربر رفع کرد، بارگذاری مجدد صفحه است.

همان طور که گفتیم هنگامی که سرور نتواند درخواست شما را به خوبی پردازش کند این ارور نمایش داده می شود و ممکن است با یک بار رفرش صفحه سرور درخواست شما را قبول کرده و پردازش کند. اگر بعد از رفرش صفحه همچنان این ارور نمایش داده شد، نگاهی به آدرس بیاندازید و مطمئن شوید آن را به درستی وارد کرده اید. گاهی اوقات وجود یک حرف اشتباه در آدرس سایت این خطا را بروز می دهد. پاک کردن کش و کوکی مرورگر نیز راهکار دیگری است که باعث می شود درخواست های شما با دقت و سرعت بیشتری به سرور ارسال شود و ممکن است با انجام این کار دیگر با خطای 400 مواجه نشوید.

فراموش نکنید همان اندازه که ممکن است خطای 400 از سوی سایت رخ دهد، این خطا ممکن است به دلیل مشکلات اینترنتی و سیستمی کاربر رخ دهد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم یک بار سیستم و اینترنت دستگاه تان را قطع و وصل کنید و اگر به وی پی ان متصل هستید آن را خاموش کرده و سپس به آدرسی که مراجعه کرده بودید بروید.

» مطالب پیشنهادی


اگر به دنبال یک تیم معتبر و حرفه ای برای طراحی و پشتیبانی سایت هستید، گروه طراحی و سئو ایده نگاران ققنوس آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. همچنین در سایت آپ سرور خدماتی همچون ثبت دامنه و فروش انواع هاست ایران و سرور مجازی صورت می پذیرد و شما عزیزان می توانید در صورت نیاز از خدمات باکیفیت ما بهره مند شوید.