آموزش رفع خطای 403 Forbidden/Access Denied

آموزش رفع خطای 403 Forbidden/Access Denied

در این بخش از آپ سرور، قصد داریم خطای 403 forbidden را بررسی نماییم. این خطا هم جزو خطاهای 4xx است و هنگامی رخ می دهد که دسترسی شما به صفحه ای که مدنظر دارید محدود شده باشد. این ارور می تواند به دلیل پیچیدگی لایه های امنیتی سایت، استفاده از هاست و سرورهایی که پیکربندی یا تنظیمات اشتباه دارند و همچنین خطاهایی سیستمی و انسانی رخ دهد. خطای 403 همانند خطاهای دیگر می تواند به شکل های مختلفی نمایش داده شود:

  • HTTP Error 403 - Forbidden

  • 403 Forbidden

  • HTTP 403

  • Forbidden

  • Error 403

  • Forbidden: You don't have permission to access on this server 

  • Error 403 - Forbidden

 

دلایل نمایش ارور 403 و رفع این خطا

همان طور که می بینید در بیشتر ای خنطاها کلمه Forbidden به معنای ممنوع به کار گرفته شده و از این یک کلمه می توان فهمید دسترسی کاربر به بخش موردنظر ممنوع شده است. حال برای حل این مشکل و عدم نمایش این ارور چه باید کرد؟ برای رفع نمایش ارور 403 ابتدا باید بدانید این ارور به چه دلایلی رخ می دهد؟ پس از فهمیدن دلایل، می بایست سعی در رفع و حل مشکلات گفته شده نمایید.

همانند خطاهای قبلی برای رفع این خطا نیز ابتدا آدرس سایت را بررسی کرده تا مشکلی نداشته باشد. پیکربندی اغلب سایت ها به گونه ای است که نمی توانید از طریق دایرکتوری به فایل و پوشه های آن سایت دسترسی داشته باشید و هنگامی که آدرسی وارد می کنید که در نهایت به پوشه ای در دایرکتوری ختم می شود ارور 403 ظاهر خواهد شد. بنابراین اطمینان پیدا کنید که آدرس وارد شده صحیح و بدون مشکل باشد. رایج ترین دلیل نمایش ارور 403 همین مورد می باشد.

پاک کردن کش و کوکی های سایت در رفع خطای 403 موثر است. همچنین اگر همیشه با ارور 403 در یک سایت مواجه می شوید و می دانید که این سایت در حال فعالیت بدون مشکل است مطمئن باشید برای ورود به صفحه سایت باید دسترسی ادمین یا مدیریت را داشته باشید.
در مواقعی نیز ممکن است آی پی شرکت ارائه دهنده اینترنت شما در لیست سیاه سایت قرار گرفته باشد و بدین ترتیب نتوانید به سایت دسترسی داشته باشید. در این هنگام یا باید با شرکت ارائه دهنده اینترنت یا با مدیر سایت تماس بگیرید تا مشکل به وجود آمده را حل کنند.

یکی از معروف ترین سایت هایی که ارور 403 به کاربران نشان می دهد، سایت گوگل است. این سایت در کنار بسیاری از سایت ها به دلیل مسائل تحریمی اقدام به بستن آی پی های ایران شده و برای دسترسی به این سایت ها ناگزیر هستید از نرم افزارهای تغییر دهنده آی پی استفاده نمایید.

در سایت های وردپرس و جوملا اگر با ارور 403 مواجه شدید افزونه های خود را چک کنید و برای مدتی تمام آن ها را غیرفعال کنید. برخی از افزونه ها موجب ایجاد اختلال در سرور و محدودیت برای کاربران می شود و از کار افتادن آن ها مشکل شما را حل خواهد کرد.

» مطالب پیشنهادی


اگر به دنبال یک تیم معتبر و حرفه ای برای طراحی و پشتیبانی سایت هستید، گروه طراحی و سئو ایده نگاران ققنوس آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. همچنین در سایت آپ سرور خدماتی همچون ثبت دامنه و فروش انواع هاست ایران و سرور مجازی صورت می پذیرد و شما عزیزان می توانید در صورت نیاز از خدمات باکیفیت ما بهره مند شوید.