آشنایی با حافظه NVMe به زبان ساده

آشنایی با حافظه NVMe به زبان ساده

هارد NVMe چیست؟

امروزه زندگی بسیاری از مردم با تکنولوژی و فناوری اطلاعات رابطه نزدیکی داشته و با توسعه هرکدام، دیگری تحت تاثیر قرار می گیرد. زندگی مردم سرتاسر دنیا در سال های گذشته دستخوش تغییرات زیادی بوده است که این تغییرات به افزایش ارتباط جامعه با دنیای دیجیتال منجر شده است. طبیعی است هر چقدر ارتباط مردم با سیستم های کامپیوتری و الکترونیکی افزایش پیدا کند، ساختارهای قدرتمندتری نیاز است تا ارتباط دو طرف با اختلال روبرو نشود.

حافظه NVMe یا همان NVM EXPRESSnvme یکی از ساختارهای جدید دسترسی به اطلاعات هاردهای SSD است که بر اساس آن تاخیر ارسال ها به حداقل رسیده و سرعت عملکردهای ورودی و خروجی افزایش پیدا می کند. این استاندارد در نهایت به افزایش بهره وری و کاهش هدررفت انرژی منجر می شود.

حافظه NVMe برای ایجاد ارتباط سریع تر بین حافظه های SSD و NAND از طریق درگاه های PCI تلاش کرده و با استفاده از ساختار بهینه خود، تعداد پردازشگر های IO را به بیش از یک میلیون می رسد. این تعداد پردازشگر در ساختارهای SATA نهایتا تا 200 هزار IO می رسد و این نشان دهنده سرعت انتقال اطلاعات بالای حافظه NVMe است. این تکنولوژی از نظر معماری بسیار قدرتمند و حرفه ای بوده و شامل تمام لایه های نرم افزاری و سخت افزاری می باشد.

تعداد دستوراتی که در صف های NVMe پشتیبانی می شود، عدد شگفت انگیز 64 هزار است و این موضوع وقتی جذاب تر می شود که بدانید این نوع حافظه 64 هزار صف نیز دارد و تمام این اطلاعات ورودی و خروجی روی یک CPU پردازش می شود.

مزایای NVMe در برابر سایر حافظه ها

اگر بخواهیم به طور خلاصه به بررسی حافظه های NVMe بپردازیم، باید بگوییم این نوع حافظه دارای پهنای باند بیشتری نسبت به SAS و SATA می باشد و همین موضوع نشان دهنده قدرت و کیفیت بالاتر این نوع حافظه است. حافظه NVMe صف های بیشتری نسبت به دو نوع دیگر پشتیبانی کرده و دارای عملکردهای کاهشی بسیار کمتری نسبت به دو نوع دیگر است.

در نتیجه...

می توان گفت این نوع حافظه عملکرد بسیار بهتری نسبت به SAS و SATA ارائه کرده و همین امر باعث شده بسیاری از کاربران از این حافظه برای پایگاه داده ها و عملیات وب استفاده نمایند. قابلیت پردازش اطلاعات بالایی که در حافظه NVMe وجود دارد باعث افزایش سرعت بارگزاری سایت ها شده و برای مدیران سایت های پربازدید بسیار کاربردی می باشد.

همچنین حضور سیستم های قدرتمندی که ارتباط با کش را بهینه می کند، باعث اتصال راحت تر سایت به دیتابیس شده و افزایش سرعت پردازش اطلاعات را در پی دارد. در نتیجه سایت های بزرگ و پربازدیدی که روزانه اطلاعات ورودی و خروجی زیادی دارند، می تواند با استفاده از هارد NVMe سرعت سایت شان را چندین برابر افزایش دهند.

» مطالب پیشنهادی


اگر به دنبال یک تیم معتبر و حرفه ای برای طراحی و پشتیبانی سایت هستید، گروه طراحی و سئو ایده نگاران ققنوس آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. همچنین در سایت آپ سرور خدماتی همچون ثبت دامنه و فروش انواع هاست ایران و سرور مجازی صورت می پذیرد و شما عزیزان می توانید در صورت نیاز از خدمات باکیفیت ما بهره مند شوید.