copywriting چیست؟آشنایی با اصول کپی رایتینگ

copywriting چیست؟آشنایی با اصول کپی رایتینگ

کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ به معنای استفاده از کلمات و هنر و دانش تولید محتوا به منظور جذب مخاطبین و فروش بیشتر است.در واقع کپی رایتینگ کار یک فروشنده را در قالب کلمات انجام می دهد.شاید این کار در نگاه اول بسیار ساده بنظر برسد ولی واقعیت این است که باید نکات و ظرافت های زیادی را رعایت کرد تا بتوان یک کپی رایتینگ موثر انجام داد.در واقع دقت و خلاقیت در خلق یک اثر ماندگار با کلمات،هنر یک کپی رایتر است.

هر تبلیغی هدف خاص خودش را دارد در کپی رایتنگ تلاش می کنیم با ایده پردازی بهترین شیوه ی انتقال پیام به مخاطب برای دستیابی به این هدف را پیدا کنیم.

 

کپی رایتر(Copywriter) چیست؟

کپی رایتر شخصی است که تصمیم می گیرد چه چیزی چگونه در دید چه کسی قرار بگیرد.کپی رایتر با توجه به نکات روانشناسی مخاطب بر فرایند تصمیم گیری فرد در خرید کالا تاثیر می گذارد و تنها ابزار او در این را انتخاب هوشمندانه کلمات است.

( برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله سئو و بهینه سازی عکس ها برای موتورهای جستجو را مطالعه کنید.)

 

کاربرد کپی رایتینگ چیست؟

 پوسترها

کارت‌پستال‌های تبلیغاتی

بسته بندی و لیبل محصولات

تبلیغات رادیویی و تلویزیونی

تبلیغات محصول در روزنامه‌ها و مجلات

بروشورهایی که برای ارائه در نمایشگاه‌های تجاری تهیه می‌شوند

کاربرد کپی رایتینگ چیست؟

نوشته‌های کپی رایتینگ اینترنتی که مسئولیت نگارش آن‌ ها بر عهده کپی رایتر است 

 ویدئوهای دمو

توضیحات محصولات

مطالب و پست‌های وبلاگی

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی

مطالعات موردی با تکیه بر مزایای یک محصول

تبلیغات محصول برای پلتفرم‌های اینترنتی مانند گوگل 

 مقالات اینترنتی درباره مشتریان و نظرات و تجربه‌های مثبت آن‌ها

 

تولید محتوا با کپی رایتینگ چه تفاوتی دارد؟

در تولید محتوا هدف این است با محتوای مرتبط و مفید به کاربران خود در تصمیم گیری کمک کنید و خوانندگان بیشتری را جذب کنید.تولید محتوا شامل وبلاگ‌نویسی، ایجاد پادکست و خبرنامه ایمیلی می‌شود..اما در کپی رایتینگ تمرکز شما باید بر روی متقاعد کردن مشتری باشد.کپی رایتینگ بیشتر به متن صفحات فروش و تبلیغات شما مربوط می‌شود.

(مقاله کنیبالیزیشن Cannibalization چیست؟چگونه آن را رفع کنیم؟ را مطالعه کنید)

 

خصوصیات یک کپی رایتر حرفه ای چیست؟

کنجکاوی 

خلاقیت و تخیل 

اطلاعات عمومی کسترده 

تمایل بسیار زیاد به یادگیری

توانمندی در تحقیق و جستجو 

استعداد و تسلط کامل بر زبان 

خصوصیات یک کپی رایتر حرفه ای چیست؟

راهکار های داشتن یک کپی رایتینگ موثر چیست؟

  • تاکید بر مزایا نه ویژگی ها 

تمامی کپی رایتر ها باید توجه داشته باشند که بر مزایای تاکید بیشتر داشته باشند نه بر ویژگی ها اما بسیار جالب است که این امر رخ نمی دهد.

  • هدف قرار دادن عواطف و احساسات

در هنگام خرید مشتریان به شدت تحت تاثیر عواطفشان قرار میگیرند.ما فکر می‌کنیم که تصمیماتمان کاملأ منطقی‌اند اما درواقعیت بیشتر خریدها براساس عواطف و احساسات شکل می‌گیرند. 

  • از زبان ساده استفاده کن

بیان صمیمانه یکی از عناصر مهم در بر قراری ارتباط است مخاطب شما اگر احساس کند که مطلب و بیان شما فقط برای او است راحت تر جذب می شود.

  • همیشه ویرایش کنید

 این امکان وجود ندارد که بتوانید تمام اشتباهات را در کپی‌تان پیدا کنید. حتی اگر آن را برای چند روز کنار بگذارید که ایده بسیار خوبی است، به سختی می‌توانید تمام اشتباهات نگارشی‌تان را پیدا کنید. شما نزدیکی خیلی زیادی با کپی دارید و به طور ذهنی در آن درگیر شده‌اید.

( برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی مقاله پنالتی گوگل چیست؟ کلیلک کنید)

  • ارزش محصول را ثابت کنید

ارزش محصولتان را ثابت کنید زیرا مشتریان تقریبأ همیشه می‌خواهند معامله خوبی داشته باشند یا حداقل تصور کنند که پولشان را آگاهانه خرج می‌کنند. بنابراین یکی از اهداف اصلی اثبات ارزش محصولتان است. کار شما این است که به مشتریان نشان دهید اگر محصول شما را خریداری کنند معامله خوبی کرده‌اند.

  • از مخاطب خود بخواهید به شما ملحق شود

 واژه (محلق شدن) یا (عضو شدن) در وب‌سایت یا مطالب فروش‌تان استفاده کنید. این کار حس مشارکت در چیز بزرگ‌تری را به مردم منتقل می‌کند و به خودی خود رخ نمی‌دهد.

  • استفاده از پاراگراف های کوتاه

 پاراگراف‌های کوتاه‌تر سریع‌تر بصورت آنلاین خوانده می‌شوند. یک مطالعه پشتیبان در سال ۲۰۰۴ در این زمینه انجام شد. مطالعه ردیابی چشم ۳ که توسط موسسه پوینتر انجام شد نشان داد که پاراگراف‌های کوتاه‌تر دو برابر بیشتر از پاراگراف‌های بلندتر با تثبیت چشم همراه بودند. یعنی خوانندگان متن‌هایی با پاراگراف‌های کوتاه را دو برابر بیشتر از متن‌های با پاراگراف‌های بلندتر می‌خوانند.