تعریف هاست و انواع سرویس های میزبانی وب

تعریف هاست و انواع سرویس های میزبانی وب

هاست چیست؟

تمام پایگاه های اینترنتی دارای فایل و محتواهایی هستند که مجموع آن ها به ایجاد یک وبسایت منجر می شوند. این فایل ها هنگامی برای عموم کاربران قابل مشاهده قرار می گیرند که بر روی یک فضای میزبانی قرار بگیرند. این فضای میزبانی هاست نامیده می شود. هاست ها انواع مختلفی داشته و تمام آن ها بر روی سرورهایی که به صورت شبانه روز روشن و مشغول سرویس دهی می باشند پشتیبانی می شوند. این سرورها می توانند در کشورهای مختلفی قرار داشته و دارای ویژگی های گوناگونی باشد.

هاست و سرور چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

بسیاری از افرادی که به تازگی وارد دنیای وبمستری شده اند، تفاوت بین هاست و سرور را به خوبی نمی دانند. سرور همانند یک کامپیوتر قدرتمند است که هاست درایورهای آن را تشکیل می دهند. در واقع هاست بخشی از فضایی است که سرور در اختیار کاربر قرار داده تا وی سایت خود را روی آن تشکیل دهد.

انواع هاست کدامند؟

فضاهای میزبانی وب بر روی سرورهایی قرار می گیرند که این سرورها از سیستم عامل ویندوز یا لینوکس استفاده می کنند. سرورهایی که سیستم عامل آن ها ویندوز است، هاست هایی تحت عنوان هاست ویندوز را ارائه می کنند که در مقابل سرورهایی که از سیستم لینوکس بهره می برند، هاست لینوکس را عرضه می کنند. هریک از این هاست ها ویژگی هایی دارند که مناسب یک سری افراد و سایت ها می باشد. در ادامه به بررسی هاست ویندوز و لینوکس پرداخته ایم.

هاست ویندوز

این نوع هاست بر روی سرورهایی با سیستم عامل ویندوز پشتیبانی می شوند و با زبان های برنامه نویسی بیشتری نسبت به لینوکس سازگار است. کیفیت هاست ویندوز در مقابل هاست لینوکس تفاوت چندانی ندارد اما تعرفه آن معمولا بالاتر است.

هاست لینوکس

لینوکس یک سیستم عامل Open Source و رایگان می باشد که امنیت آن مهم ترین ویژگی آن است. اغلب سایت های اینترنتی که پیچیدگی برنامه نویسی خاصی نداشته و با استفاده از زبان برنامه نویسی Php روی بانک اطلاعاتی SQL قرار دارند از هاست لینوکس استفاده می کنند.

در هنگام خرید هاست باید به موارد زیر دقت کنید:
  • فضای هارد دیسک (فضایی که در اختیار شما قرار می گیرد)

  • پهنای باند (میزان بارگزاری سایت شما در یک دوره را نشان می دهد)

  • دوره های بک آپ گیری (به صورت ماهانه یا هفتگی)

  • آپ تایم بودن سرور

  • تعداد دامنه های قابل پشتیبانی (قابلیت پشتیبانی از ساب دامنه ها)

  • نوع دیتابیس ارائه شده

  • امکانات ایمیل و برنامه نویسی

اهمیت خرید هاست باکیفیت

هاست، فضایی است که تمام اطلاعات سایت شما روی آن قرار می گیرد. ممکن است شما سال ها وقت روی طراحی و توسعه یک وبسایت صرف کنید و با انتخاب هاست بی کیفیت و ایجاد مشکل و قطعی آن، باعث به هدر رفتن تمام این سال ها شود. از آن جایی که هاست محل نگهداری سایت شما می باشد پس باید از هاستی استفاده نمایید که سرعت بالایی داشته و با حفظ امنیت اطلاعات شما، خیال تان را بابت همیشه در دسترس بودن این اطلاعات راحت کند. تمام سرویس های میزبانی وب که در آپ سرور عرضه می شود دارای بالاترین کیفیت بوده و می تواند انواع وبسایت های شما را به خوبی میزبانی کند.

هاست وردپرس | هاست لینوکس آلمان | هاست لینوکس ایران

» مطالب پیشنهادی


اگر به دنبال یک تیم معتبر و حرفه ای برای طراحی و پشتیبانی سایت هستید، گروه طراحی و سئو ایده نگاران ققنوس آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.