ادان دامین چیست؟

ادان دامین چیست؟

یکی از قابلیت‌هایی که کنترل پنل‌های مختلف هاستینگ در اختیار کاربران قرار می‌دهند، قابلیت Addon domain است. با استفاده از ادان دامین می‌توانید در هاست خود، چند وب سایت با دامنه‌ و محتوای متفاوت بارگذاری کنید .

در هنگام خریداری هاست؛ شرکت‌های هاستینگ دامنه‌ای را برای ست کردن به‌عنوان دامنه اصلی از شما دریافت می‌کنند که بتوانید اطلاعات هاست خود را با وارد کردن نام دامنه مربوطه بر روی فضای وب مشاهده کنید .

ممکن است بخواهید وب سایت دیگری با دامنه مجزا داشته باشید، در این صورت اگرهاست  شما از قابلیت Addon domain پشتیبانی کند، به راحتی می‌توانید با ثبت دامنه جدید و ست نمودن DNSSEC های هاستینگ خود بر روی دامنه جدید در هاست فعلی، فضایی را به سایت دیگر خود اختصاص داده و اطلاعات جدید خود را در مسیر مربوطه آپلود نمایید.

برخی از مشتریان این قابلیت را با قابلیت Park domain اشتباه می‌گیرند. دقت داشته باشید که قابلیت Addon domain به معنای بالا آوردن یک وب‌سایت مجزا در هاست مربوطه با دامنه‌ای متفاوت نسبت به دامنه اصلی است؛ اما Park domain دامنه‌هایی هستند که به دامنه اصلی اشاره می‌کنند و محتوای همه دامنه‌های پارک شده با دامنه اصلی یکسان است.

داشتن یک Addon Domain مانند داشتن یک وب سایت جداگانه می باشد. دامنه Addon شامل یک فولدر در wwwroot و یا public_html می باشد. و تمام فایل هایش در این فولدر قرار می گیرد. بنابراین دامین addon مانند یک ساب دامین و زیر دامنه می باشد.

ادان دامین باید از قبل ثبت شده باشد و نیم سرورهای آن باید با نیم سرورهای دامنه‌ اصلی یکی باشد. همچنین برای هر دامین addon که دارید می بایست یک رکورد DNS جدا در حسابتان معرفی کنید.

 

مزایای Addon domain چیست؟

 

  • قرار دادن سایت‌های مختلف برروی یک هاست

  • مدیریت سایت‌های مختلف به وسیله یک دسترسی

  • ساخت اکانت،ارسال و دریافت ایمیل با نام دامنه جدید

 

راه های دسترسی به Addon domain چیست؟

 

معایب ادان دامین چیست؟

 

به دلیل محدود بودن منابع سرور در هاست‌های اشتراکی، زمانی که شما اقدام به افزودن دامنه در هاست می‌نمایید در حقیقت منابع خود را تقسیم می‌کنید که ممکن است باعث بروز مشکلاتی برای سایت‌های شما شود.

 

راه های دسترسی به Addon domain چیست؟

 

  •  به صورت مستقیم مانند : www.addondomain.com

  •  به صورت یک دایرکتوری روی دامنه‌ی اصلی مانند : www.maindomain.com/addondomain

  • به صورت یک زیردامنه از دامنه‌ی اصلی مانند : addondomain.maindomain.com

 

موقع دسترسی به دامین addon , نام دامنه در نوار آدرس وجود دارد، بنابراین دامنه addon مانند یک وب سایت مجزا می باشد.

دامنه addon از همان فضای هاست و پهنای باند دامنه ی اصلی استفاده می کند و دارای دسترسی ftp ، ایمیل، و امار وب مختص به خود می باشد. در واقع این نوع دامنه شبیه به یک وب سایت جداگانه می باشد و بازدید کنندگان عادی نمی توانند تشخیص دهند که با وب سایت دیگری هم زمان روی یک حساب هاستینک قرار دارند.