سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی (dedicated server)  یک سرویس بسیار کاربردی برای وب سایت های بزرگ و توسعه دهندگان است که نیاز دارند تا کنترل بیشتری بر روی سرور های خود داشته باشند.

در سرور اختصاصی، یک سرور فیزیکی از جانب یک شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ اجاره داده میشود. شرکت هاستینگ، ارائه دهنده خدمات ارتباطی می باشد، سرورها را ایجاد می کند و از آنها نگهداری می کند. طبق قراردادی که بین کاربر و شرکت ارائه دهنده بسته میشود؛ موظف است تا با دریافت هزینه ای مشخص، سروری مورد نیاز فرد را در اختیار او قرار دهد. این خدمات شامل RAM ، CPU و فضای دیسک میشود. در سرور اختصاصی این امکان برای کاربر وجود دارد تا از تمام حجم CPU و سایر امکانات سخت افزاری به طور کامل و بدون اشتراک گذاری از آن ها استفاده کند.

یک سرویس مناسب برای سایت ها و سازمان هایی است که علاوه بر نیازهایی مانند: سرعت زیاد، آپتایم عالی و پهنای باند مناسب و دسترسی بالا برای نصب هرگونه نرم افزار یا ایجاد تغییرات به امنیت مناسب احتیاج دارد. خرید سرور اختصاصی vpn برای سایت ها و ارگان های معتبر یک انتخاب مناسب برای توسعه دهندگان وب و اپلیکشین می باشد. زیرا برای نصب نرم افزار و ایجاد تغییرات هیچ محدودیتی دیگر ندارد.

 

مزایای سرور اختصاصی چیست؟

تمامی منابع در اختیار خودتان خواهد بود 

امکانات نامحدودی برای شخصی سازی سیستم خواهید داشت

مدیریت آن بر عهده شما می باشد می توانید هر نرم افزاری را نصب کنید 

از آنجایی که سیستم فقط در اختیار شما قرار دارد امنیت بسایر بالایی دارد

 

معایب dedicated server چیست؟

استفاده از سرور اختصاصی هزینه بسیار بالایی دارد

در این سرور نصب و راه اندازی مجدد،نصب سیستم عامل و بک آپ گرفتن بر عهده خودتان است

برای پشتیبانی سرور اختصاصی باید دانش فنی داشته باشید زیرا شرکت پشتیبانی برای رفع مشکلات وجود ندارد

معایب dedicated server چیست؟

چگونه یک سرور اختصاصی تهیه کنیم

  • خرید سرور و قراردادن آن در محل مورد نظر خودتان

شما می‌توانید سرور با منابع مورد نظر خود را تهیه نموده و آن را در شرکت و یا سازمان خود نگهداری نمایید.

  • خرید سرور و قراردادن آن در دیتاسنتر

همچنین شما میتوانید سرور hp با منابع مورد نظر خود را تهیه نموده و آن را در دیتاسنتر مربوطه که شرکت هاستینگ، نگهداری نمایید تا بدین ترتیب هزینه نگهداری سرور نیز کاهش یابد.

  • اجاره سرور

 شما میتوانید بجای تهیه سرور و پرداخت هزینه‌های تهیه سرور اختصاصی، از شرکت‌های هاستینگ، سرور مورد نیاز خود را اجاره نمایید تا در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی نمایید.

 

سرور اختصاصی و هاست ابری چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

هاست ابری یک فناوری نوین و رو‌به‌رشد است که به تمام جنبه‌های دنیای اینترنت ورود کرده است ،استفاده از این نوع هاست به این صورت است که اگر نیاز به منابع بیشتری داشتید، منابع بیشتری هم در اختیارتان قرار می‌گیرد و به ازای استفاده‌ای که می‌کنید پول می‌پردازید.

اما دیگر آن کنترل تمام‌ و‌ کمالی که درصورت استفاده از سرور اختصاصی در اختیارتان قرار می‌گیرد، در سرور ابری نخواهید داشت.این بزرگترین تفاوتی است که این دو نوع میزبانی با یکدیگر دارند.

 

سرور ایرانی بهتر است یا خارجی؟

با استفاده از سرور ایرانی دیگر نگران تحریم و از بین رفتن اطلاعات سایتتان نمی شوید.

سرور ایرانی وابستگی مستقیم به نرخ ارز نخواهید داشت و تغییر قیمت در لحظه اتفاق نمی‌افتد.

اگر سرور در کشوری باشد که قانون کپی رایت در آنجا رعایت میشود، در هنگام بارگذاری فایل‌ها و نرم‌افزارها باید مسئله کپی رایت را با دقت بالایی رعایت کنید. در غیر این صورت ممکن است جریمه شوید.

هر چه سرور به موقعیت بازدیدکنندگان نزدیک‌تر باشد، سرعت بارگذاری سایت بیشتر می‌شود. بنابراین با استفاده از سرور ایرانی می‌توانید سرعت بارگذاری سایت را تا چند برابر افزایش دهید،سرعت در سئو سایت ها نقش بسیار مهمی دارد.