اوبونتو Ubuntu چیست؟

اوبونتو Ubuntu چیست؟

همان طور که می دانید، لینوکس و ویندوز دو سیستم عامل محبوب در دنیای اینترنت و سرورهای میزبانی وب هستند که اغلب فعالان فضای مجازی از آن ها استفاده می کنند. سیستم عامل لینوکس بر خلاف ویندوز محصولی تجاری نیست؛ لینوکس یک محصول Open Source است که با هدف گسترش استفاده از کامپیوتر ارائه می شود و اوبونتو یکی از توزیع های آن است. در این مطلب از آپ سرور به شما عزیزان راجع به اوبونتو، لینوکس و ارتباط این دو بیشتر توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

منظور از توزیع لینوکس چیست؟

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که منظور از توزیع لینوکس چیست؟ سیستم عامل ویندوز، سیستم عاملی است که تنها به وسیله ی مایکروسافت ساخته می شود و شخص یا اشخاص دیگری قادر به دستکاری و تهیه نسخه های دیگر از آن نیستند اما در مقابل سیستم عامل لینوکس، سیستم عاملی متن باز است که کاربران قادر به ادیت آن و ارائه نسخه های دیگری از لینوکس هستند. به نسخه هایی که از سیستم عامل لینوکس ارائه می شود، توزیع می گویند. اوبونتو یکی از توزیع های لینوکس است که دارای دو نسخه Desktop Edition و Server Edition می باشد که اولی برای استفاده در کامپیوتر های شخصی و دومی برای راه اندازی کامپیوتر های مخصوص Server ها کاربرد دارد.

نصب و دریافت اوبونتو

شما می توانید برای دریافت و نصب سیستم عامل اوبونتو از طریق سایت رسمی این سیستم عامل و سایر سایت های معتبر اقدام کنید. نصب و راه اندازی این سیستم عامل بسیار راحت بوده و می توانید همانند نرم افزارهای ویندوز آن را نصب کنید. فایل نصب سیستم عامل اوبونتو پسوند .exe است و پس از نصب، به عنوان یکی از سیستم عامل ها در کنار ویندوز ارائه می شود. بدین ترتیب شما با ورود به کامپیوتر یا لب تاب تان می توانید ویندوز یا اوبونتو را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید.

مزیت اوبونتو نسبت به لینوکس و ویندوز چیست؟

بزرگ ترین مزیت اوبونتو نسبت به سایر سیستم عامل های موجود را می توان رابط کاربری ساده و کاربردی آن دانست. این سیستم عامل برخلاف ویندوز و لینوکس دارای منوها و تنظیمات گسترده ای نیست و کار با آن بسیار راحت می باشد. همچنین نصب و حذف این سیستم عامل وقت زیادی از شما نمی گیرد و با رابط کاربری زیبایی که دارد، یک انتخاب عالی برای کسانی است که قصد استفاده از یک سیستم عامل سبک و ساده را دارند. اوبونتو همچنان از مرورگر فایرفاکس به عنوان مرورگر اصلی خود استفاده می کند. نصب نرم افزارها در این سیستم عامل نیز بسیار ساده است و با کلیک بر روی گزینه software center می توانید این کار را انجام دهید.

در حال حاضر اوبونتو 19.10 آخرین نسخه این سیستم عامل می باشد. در مقالات آینده آپ سرور، راجع به کاربردهای اوبونتو در فضای مجازی و سرویس های میزبانی وب بیشتر و کامل تر توضیح خواهیم داد.

» مطالب پیشنهادی


اگر به دنبال یک تیم معتبر و حرفه ای برای طراحی و پشتیبانی سایت هستید، گروه طراحی و سئو ایده نگاران ققنوس آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. همچنین در سایت آپ سرور خدماتی همچون ثبت دامنه، فروش گواهی نامه SSL و فروش انواع هاست ایران و سرور مجازی صورت می پذیرد و شما عزیزان می توانید در صورت نیاز از خدمات باکیفیت ما بهره مند شوید.