نکات کاربردی افزایش سرعت سایت

نکات کاربردی افزایش سرعت سایت

اهمیت سرعت سایت

اگر شما هم جزو کسانی باشید که با سایت های اینترنتی زیاد سر و کار دارید، حتما بارها و بارها با مشکل عدم بارگزاری سریع سایت روبرو شده اید. سایت هایی که سرعت بالا آمدن آن ها برای کاربران مناسب نیست، سایت هایی غیراستاندارد به شمار می آیند که کاربران با یک بار مراجعه به آن بازگشت دوباره ای به آن ها نخواهند داشت و این اتفاق بدترین اتفاق برای یک وب سایت است.

امروزه در هر زمینه ای سایت های مختلفی وجود دارند که در جذب مخاطبان با یکدیگر رقابت می کنند. جذب کاربران تنها با استفاده از محتوای خوب امکان پذیر نیست و شرایط جانبی تاثیر به مراتب بیشتری در این زمینه دارند‌. منظور از شرایط جانبی موارد زیادی است که یکی از مهم ترین آن ها سرعت سایت می باشد. عدم بارگزاری سریع وب هم باعث افت رتبه سایت نزد موتورهای جست و جو شده و هم باعث ریزش کاربران تان می شود؛ به همین دلیل باید به آن توجه ویژه شود.

در این مقاله سعی کرده ایم راهکارها و نکات طلایی افزایش سرعت سایت را به طور خلاصه و مفید به شما عزیزان معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

چگونه سرعت سایت مان را افزایش دهیم؟

همان طور که گفتیم راهکارهای مختلفی برای افزایش سرعت بارگزاری سایت وجود دارد که برای از آن ها را در این بخش توضیح می دهیم.

انتخاب هاست مناسب: فضای میزبانی وب که در اختیار دارید یکی از مهم ترین مواردی است که در سرعت سایت تاثیرگذار است. قبل از ایجاد سایت با متخصصین هاست و طراحی سایت مشورت کرده تا با توجه به سایت تان بهترین و پرسرعت ترین هاست را خریداری نمایید.

کاهش حجم تصاویر: یکی از بهترین راهکارها برای افزایش سرعت وب، کاهش تصاویر و حجم آن هاست. کیفیت یک عکس حجم آن را مشخص می کند و اگر می خواهید سایتی سریع داشته باشید، باید قید تصاویر با را بزنید. همچنین سعی کنید در قالب سایت بیشتر از متن و کمتر از عکس استفاده کنید تا سریع تر بارگزاری شود.

حذف بخش های بلااستفاده: در هر سایتی، بخش هایی وجود دارد که عملا استفاده خاصی از آن ها نمی شود. این بخش ها شامل صفحات، تصاویر، فیلم ها و فایل های زائدی است که صرفا سرعت سایت شما را کاهش می دهد. با بررسی فایل های هاست و پوشه اصلی سایت، سعی کنید تا حد امکان فایل های زائد را از بین ببرید.

مدیریت صحیح مطالب: یکی از قابلیت هایی که اکثر CMS ها به خصوص وردپرس آن را دارا می باشند، ذخیره پیش نویس و Draft هاست. مطالبی که تهیه کرده اما منتشر نکرده اید به صورت پیش نویس ذخیره شده و تنها حجم سایت را افزایش می دهد. همچنین مطالب و فایل هایی که در زباله دان است، بخشی از حافظه سایت شما را درگیر خود می کند و بهتر است کاملا پاک شود.

استفاده از قالب استاندارد: قالب استاندارد، قالبی است که علاوه بر سئوی خوب، دارای سرعت بالا و کدنویسی بهینه سازی شده باشد. کدنویسی های غیراصولی که ترتیب در آن ها رعایت نمی شود معمولا سرعت قالب را تا حد چشمگیری کاهش داده و یک نکته منفی به شمار می روند. سعی کنید از قالب هایی استفاده نمایید که کدنویسی آن ها اصولی و استاندارد بوده و همچنین در آن ها از فایل های سنگین استفاده نشده باشد.

 

» مطالب پیشنهادی


اگر به دنبال یک تیم معتبر و حرفه ای برای طراحی و پشتیبانی سایت هستید، گروه طراحی و سئو ایده نگاران ققنوس آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.