عوامل موثر بر سرعت سایت

عوامل موثر بر سرعت سایت

 سرعت سایت

سرعت سایت یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در سئو سایت می‌باشد. همچنین برای کاربران سایت شما مهم است که سایتی که به آن مراجعه می‌کنند به سرعت بارگذاری می شود یا نه . مدت زمان بارگذاری صفحات وب سایت و پاسخگویی سرور را سرعت سایت گویند. 

 

راه کار های افزایش سرعت سایت

  •  فشرده سازی

سرورها قابلیت ارسال خروجی فشرده شده را به مروگرها دارند و از طرفی موتورهای جستجو می توانند فایل های فشرده شده را بررسی کنند. بنابراین فشرده سازی در سرعت لود صفحات تاثیر گذار خواهد بود. Gzip یک نرم افزار برای فشرده سازی فایل ها و کاهش حجم فایل های مثل جاوا اسکریپت،  CSS و Html است.

  •  جاوا اسکریپت، CSS و Html

با CSS3 و جاواسیکریپت می توانید یک سایت زیبا و منحصر به فرد ایجاد کنید. اما در نظر داسته باشید افزایش حجم فایل های جاوا اسکریپت،  CSS و Html با افزایش کیفیت سایت بالا خواهند رفت و چیزی جز افزایش حجم صفحات را در پی نخواهد داشت. در این راستا بایستی از خلاصه نویسی استفاده کنید و کدهای اضافی،قسمت های خالی و ... حذف کرده و کد های سایت را بهینه نمایید.

  •  ریدایرکت ها

هر بار که یک صفحه از سایت شما به صفحه ی سایت دیگری ریدایرکت می شود کاربران بایستی زمانی اضافی برای دریافت پاسخ طی کنند.برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله آموزش ریدایرکت Redirect آدرس در سی پنل را مطالعه کنید.

  • کش مرورگر

کش سایت فایل های ثابت مانند فایل های تصاویر در مرورگر کاربر ذخیره کرده و در درخواست های بعدی به جای لود تکراری، از سیستم کاربر صفحات را لود می کند.

  •  زمان پاسخگویی سرور

بهترین زمان برای پاسخگویی سرور 200 میلی ثانیه است بنابراین زمان پاسخگویی سرور خود را با بررسی کوئری ها، عدم وجود حافظه اضافی و مسیریابی ها کند و غیره بهبود ببخشید. ترافیک سایت، نرم افزار سرور سایت، هاست و مقدار منابع مصرفی از جمله عوامل تاثیر گذار در پاسخگویی زمان سرور دارند.

راه کار های افزایش سرعت سایت

 

  • استفاده از هاست مناسب

یکی از مهم ترین و اصلی ترین عوامل افزایش سرعت سایت و لود صفحات میزبان هاست وب سایت است. شرکتهای میزبانی که از به روزترین نرم افزار ها و جدیدترین تکنولوژی ها در ساخت سرور استفاده می کنند بهترین گزبنه برای انتخاب یک میزبان مناسب هستند. استفاده از هاست اختصاصی به جای هاست اشتراکی نیز می تواند بسیار در این خصوص تاثیر گذار باشد.

  • شبکه های توزیع محتوا (CDN)

با فعال کردن CDN هنگام لود محتواهایی مانند تصاویر، ویدوئوها و فایل های js و css با اتصال سایت به شبکه CDN نزدیکترین سرور برای لود استفاده می شود. در واقع یک کپی از سایت در چندین سرور و در چند نقطه جغرافیایی قرار گرفته تا در هر بار درخواست سایت نزدیک ترین محل به کاربر انتخاب شود.(مقاله CDN چیست؟ چه کاربردی دارد؟ را مطالعه کنید.)

  • بهینه سازی تصاویر

با استفاده از نرم افزار های روز مانند فتوشاپ تصاویر خود را در قالب فرمت های صحیح png و  jpeg ذخیره کنید و با حفظ کیفیت تصاویر تا حد امکان اندازه و حجم آنها را برای نمایش پایین آورید.سئو و بهینه سازی عکس ها برای موتورهای جستجو

  • قالب وب سایت

قالب سایت یکی دیگر از عوامل مهم در سرعت سایت است و باید از  قالب های بهینه و با رعایت اصول کد نویسی و همچنین عدم پیچیدگی و گرافیک بالا در سایت خود استفاده کنید.

  • بهینه سازی 

با تولید محتوا در سایت، بازدید صفحه اصلی نسبت به دیگر صفحات سایت پایین تر است و صفحه اصلی اولین ورود کاربر نخواهد بود اما از آنجایی که بسیاری از کاربران پس از ورود به صفحه اصلی سایت نیز مراجعه می کنند، بنابراین تا حد امکان اصول بهینه سازی را در صفحه اصلی خود رعایت کنید.

عوامل موثر بر سرعت سایت

  • محافظت از وب سایت

امنیت وب سایت با جلوگیری از ورود ابزارهای مخرب و صرفه جویی در منابع سایت باعث افزایش سرعت سایت می شوند. ایمن سازی سایت ضمن تضمین عملکرد سایت باعث افزایش سرعت لود صفحات را می شود.

 

سرعت سایت چه تاثیری بر سئو دارد؟

 سرعت سایت یکی از عوامل مهم در رتبه بندی گوگل می باشد. هرچه سرعت سایت بیشتر باشد، زمان بارگذاری کمتری مورد نیاز است. از این رو این مساله علاوه بر اینکه می تواند باعث کمک به بهینه سازی سایت از نظر گوگل گردد، رضایت کاربر را به دنبال خواهد داشت.  

اگر سرعت سایت کم باشد از این رو زمان بارگذاری آن زیاد می شود و در بدترین شرایط باید در حدود 3 ثانیه کامل بارگذاری شود و اگر خیلی بیشتر از این طول بکشد، کاربر سایت شما را ترک خواهد کرد.

 

ابزار های شناخته شده تعیین سرعت

Yslow

Firebug

PageSpeed 

WebPageText

Moz crawl Test