آموزش ریدایرکت Redirect آدرس در سی پنل

آموزش ریدایرکت Redirect آدرس در سی پنل

ریدایرکت فرآیندی است که بر اساس آن هنگامی که آدرس یک دامنه را وارد می کنید، به طور خودکار به دامنه دیگری منتقل خواهید شد و محتوایی که برای شما نمایش داده می شود در واقع محتوایی است که در صفحه مقصد وجود دارد. هنگامی که آدرس سایت تان را تغییر داده یا به دنبال نمایش یک صفحه خاص از یک آدرس هستید، از عملیات ریدایرکت استفاده می کنید. برای ریدایرکت دامنه ابتدا باید دامنه های مقصد را پارک کنید.  علاوه بر این برای انجام عملیات ریدایرکت ساب دامین، باید ساب دامین را از قبل در هاست ایجاد کرده باشید.

فرآیند ریدایرکت دامنه

برای شروع فرآیند ریدایرکت دامنه، ابتدا وارد هاست سی پنل سایت تان شده و از منوی DOMAINS روی گزینه Redirects کلیک کنید.

آموزش ریدایرکت Redirect آدرس در سی پنل

با کلیک روی این گزینه وارد صفحه ای می شوید که چند قسمت مختلف وجود دارد. قسمت اول قسمت Type است که در آن مشخص می کنید ریدایرکت شما به چه شکلی انجام شود. با انتخاب گزینه Temporary 302 تعیین می کنید که عملیات ریدایرکت برای مدت زمان کوتاهی صورت گرفته و تمام امتیازات به سایت مبدا (یا سایتی که از طریق آن ریدایرکت می شوید) داده شود. گزینه دیگر Permanent 301 است که با انتخاب آن ریدایرکت را دائمی قلمداد کرده و تمام امتیازات را به سایت مقصد می دهید.

آموزش ریدایرکت Redirect آدرس در سی پنل

قسمت بعدی تحت عنوان https?://(www.)? قرار دارد و در آن مشخص می کنید کدام دامنه (ها) شما ریدایرکت شود.

بخش بعدی Redirect to است که آدرس صفحه ای که قصد ریدایرکت به آن را دارید وارد می کنید.

در بخش www. redirectin گزینه Redirect With or without www را انتخاب کرده و روی گزینه Add کلیک نمایید.

در آخر گزینه ای تحت عنوان Wild Card Redirect وجود دارد که با کلیک روی آن، تعیین می کنید که کاربر هنگامی که روی یک آدرس ریدایرکت شد، تنها دامنه آن تغییر یافته و ادامه آدرس از بین نرود. مثلا اگر دارای دامنه Test.com بوده و در بخش ریدایرکت آن را به دامنه Test.net ریدایرکت کرده اید، با فعال کردن تیک گزینه Wild Card Redirect هنگامی که کاربر روی لینک Test.com/blog کلیک می کند به طور خودکار به صفحه Test.net/blog وارد می شود و در اگر تیک این گزینه را فعال نکنید تمام آدرس های سایت مبدا به آدرس Test.net ریدایرکت شده و ادامه آدرس حذف می شود.

» مطالب پیشنهادی


اگر به دنبال یک تیم معتبر و حرفه ای برای طراحی و پشتیبانی سایت هستید، گروه طراحی و سئو ایده نگاران ققنوس آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. همچنین در سایت آپ سرور خدماتی همچون ثبت دامنه، فروش گواهی نامه SSL و فروش انواع هاست ایران و سرور مجازی صورت می پذیرد و شما عزیزان می توانید در صورت نیاز از خدمات باکیفیت ما بهره مند شوید.