آموزش رفع خطای 502 Service Temporarily Overloaded

آموزش رفع خطای 502 Service Temporarily Overloaded

خطای 502 ( معروف به خطای Bad Gateway) یکی از خطاهای سمت سرور است که زمانی رخ می دهد که یکی از سرورها نتواند به Gateway یا پراکسی جوابی معتبر بدهد. هنگامی که یکی از سرورهای شما از کار بیافتد خطای 502 Service Temporarily Overloaded برای شما نمایش داده می شود. این خطا جزو خطاهای سمت سرور بوده و کلاس 5xx می باشد و امکان دارد در تمام مرورگرها و دستگاه های جدید و قدیمی نمایش داده شود. خطای 502 می تواند به شکل های زیر به کاربران نمایش داده شود:

  • 502 Bad Gateway

  • Error 502

  • HTTP 502

  • 502 Service Temporarily Overloaded

  • HTTP Error 502 – Bad Gateway

  • Temporary Error (502)

  • Bad Gateway

چگونه ارور 502 Service Temporarily Overloaded را رفع کنیم؟

هنگامی که خطایی در سرورهای درگاه اصلی Getway رخ دهد خطای 502 به نمایش در می آید. این خطا در سرور درگاه اصلی می تواند به دلایل مختلفی همچون خطا در برنامه ریزی، عدم داشتن دسترسی لازم، مشکل در بافرهای سرور، پیکربندی نشدن صحیح و غیره رخ دهد.

اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، این خطا هنگامی ایجاد می شود که کاربر درخواستی را به Getway ارسال می کند. Getway نیز درخواست کاربر را به سرورهای خود ارسال کرده و این درخواست در یکی از درگاه های سرور اصلی به خوبی پردازش نشود. در این هنگام بارگذاری و پردازش اطلاعات به طور کامل انجام نشده و خطای 502 به کاربر نمایش داده می شود. اگر سروری که دارای مشکل است به طور کلی Off یا خاموش باشد، بجای خطای 502 خطای 503 نمایش داده می شود که در ادامه مطالب به بررسی این خطا پرداخته ایم.

راهکار حل خطای 502

خطای 502 Service Temporarily Overloaded جزو خطاهایی است که مدیر سایت و کاربر از پس حل آن برنمی آیند و تنها پشتیبان سرور باید آن را برطرف نماید. به همین علت وقتی با این خطا مواجه شدید با پشتیبان سرور خود تماس باشید.

» مطالب پیشنهادی


اگر به دنبال یک تیم معتبر و حرفه ای برای طراحی و پشتیبانی سایت هستید، گروه طراحی و سئو ایده نگاران ققنوس آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. همچنین در سایت آپ سرور خدماتی همچون ثبت دامنه و فروش انواع هاست ایران و سرور مجازی صورت می پذیرد و شما عزیزان می توانید در صورت نیاز از خدمات باکیفیت ما بهره مند شوید.