آموزش رفع خطای Unable to locate WordPress Content

آموزش رفع خطای Unable to locate WordPress Content

شاید شما هم جزو افرادی باشید که هنگام بروزرسانی افزونه وردپرس و یا هسته‌ وردپرس با خطای Unable to locate WordPress Content روبرو شده اید. این خطا یکی از رایج ترین خطاهایی می باشد که ممکن است در سیستم مدیریت محتوای وردپرس رخ دهد. نمایش این خطا در هنگام بروزرسانی یا نصب افزونه و قالب جدید نشان دهنده عدم توانایی وردپرس در مکان یابی قالب یا افزونه شما در دایرکتوری است. خطای Unable to locate WordPress Content همچنین می تواند در هنگام آپلود محتواهای رسانه ای نیز دیده شود و دلیل آن همان عدم مکان یابی صحیح در دایرکتوری است. در این بخش از آپ سرور قصد داریم روش های حل این خطای آزاردهنده را با شما همراهان عزیز مرور کنیم.

*توجه: قبل از هر تغییری نسبت به تهیه نسخه پشتیبان در وردپرس اقدام کنید تا با مشکلات احتمالی روبرو نشوید.

راهکارهای حل خطای Unable to locate WordPress Content

در این بخش سه راهکار برای حل خطای Unable to locate WordPress Content در وردپرس را بررسی کرده ایم.

تغییر مجوز دسترسی ها

به طور معمول، 755 عددی است که برای مجوز دسترسی به پوشه های دایرکتوری مثل wp-content، wp-include، wp-admin و غیره تنظیم می شود و مجوز دسترسی به فایل ها را به کسی می دهد که صاحب اصلی وب سایت است. هنگامی که با ارور Unable to locate WordPress Content روبرو شدید، این عدد را به 777 تغییر دهید تا مجوز را برای سایر کاربران نیز برقرار کنید تا این خطا رفع شده و با حل شدن مقطعی مشکلتان، دوباره عدد یادشده را به 755 تغییر دهید. برای این کار روی پوشه wp-content راست کلیک کرده و گزینه “file permissions” را انتخاب کنید. در این بخش روبروی گزینه Numeric value عدد 777 را وارد کنید و سپس تایید را بزنید.

اضافه کردن کد به فایل wp-config.php

اضافه کردن قطعه کد کوتاهی به فایل کانفیگ وردپرس تان، می تواند مشکل ایجاد شده را حل نماید. بدین منظور قطعه کد زیر را به انتهای فایل wp-config.php که در دایرکتوری ریشه ‌سایت شما قرار دارد اضافه نمایید.

/** wpyad **/
define ('FS_METHOD', 'direct');
putenv('TMPDIR='. ABSPATH .'tmp');
define('WP_TEMP_DIR', ABSPATH . 'tmp');

ساخت پوشه ها به صورت دستی

اگر تغییر مجوزها از نظر امنیتی برایتان مشکل ساز است، می توانید با ساخت پوشه هایی که در دایرکتوری سایت شما وجود ندارد اقدام به حل مشکل Unable to locate WordPress Content نمایید. بدین منظور از طریق سرویس دهنده FTP به پوشه ریشه سایت تان وارد شوید. سپس در مسیر پوشه وردپرس، پوشه‌ای به‌نام tmp ایجاد کنید و در آخر در پوشه wp-content پوشه‌ای به‌ نام upgrade بسازید. پس از انجام این کارها دوباره وارد پنل مدیریت سایت تان شوید و اقدام به آپلود فایل ها نمایید.

» مطالب پیشنهادی


اگر به دنبال یک تیم معتبر و حرفه ای برای طراحی و پشتیبانی سایت هستید، گروه طراحی و سئو ایده نگاران ققنوس آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. همچنین در سایت آپ سرور خدماتی همچون ثبت دامنه و فروش انواع هاست ایران و سرور مجازی صورت می پذیرد و شما عزیزان می توانید در صورت نیاز از خدمات باکیفیت ما بهره مند شوید.