سی پنل (cpanel) چیست و په کاربردی دارد؟

سی پنل (cpanel) چیست و په کاربردی دارد؟

 

کنترل پنل سی پنل (cpanel) چیست؟

 سی پنل یکی از محبوب‌ترین کنترل پنل‌های سرور لینوکسی است. cpanel به کاربران این امکان را می‌دهد تا همه خدمات را به راحتی در یک مکان واحد مدیریت کنند. در حال حاضر سی پنل یکی از استاندارد ترین کنترل‌ پنل‌ ها و آسان‌ترین راه برای مدیریت سایت می‌باشد.

 

هاست cpanel چیست؟

هاست سی پنل در واقع همان میزبانی وب لینوکس است که بر روی آن سی پنل نصب شده است.با خرید‌ هاست مناسب، شما می‌توانید از امکانات سی پنل به راحتی استفاده نمایید. سی پنل در اکثر موارد بسیار خوب عمل می‌کند و هنگامی‌ که به دنبال محبوب‌ ترین کنترل پنل هستید، بهترین و به‌صرفه‌ترین انتخاب برای شما می‌باشد.

(برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله هاست ویندوز چیست؟چه معایب و مزایایی دارد؟ را مطالعه کنید)

 

کاربرد سی پنل چیست؟

مدیریت DNS

مدیریت پایگاه داده‌ها

بکاپ گرفتن از وب‌سایت

تنظیم کردن ایمیل‌های سایت

اعمال تنظیمات امنیتی مختلف

نصب پایگاه داده (دیتابیس) جدید

چک کردن پهنای باند استفاده شده

نصب برنامه‌های جانبی روی سرور

آپلود کردن آسان فایل‌ها روی سرور

اضافه کردن دامنه‌های مختلف به هاست

نصب ساده سیستم مدیریت محتوا (مثلا وردپرس) روی هاست

کاربرد های سی پنل چیست؟

مزایای سی پنل چیست؟

  • نصب و راه اندازی آسان

 نصب سی پنل بسیار آسان است و در چند مرحله ساده ارائه می‌شود که کاربر به راحتی می‌تواند آنها را دنبال کند.

  • رابط کاربری

رابط گرافیکی سی پنل به گونه ای طراحی شده است که کاربرپسند و واکنشگرا میباشد. از این رو، کاربران هیچ مشکلی در مدیریت صفحه کنترل روی سیستم خود پیدا نمی‌کنند. علاوه بر این، از دستورات آسان برای عملکردهای پیچیده پشتیبانی می‌کند. کاربران قادر به انجام کلیه کارهای اساسی و پیچیده مانند ارزیابی فضای موجود در دیسک خواهند بود. همچنین تعمیر و نگهداری سیستم و پشتیبان‌گیری سیستم فقط با چند کلیک ساده قابل انجام است.

  • اندازه

میزبانی وب سی پنل فقط با سیستم عامل مبتنی بر لینوکس همراه است. سی پنل تنها ۲۰ گیگابایت فضای دیسک را اشغال می‌کند و برای اجرا بر روی سیستم به ۵۱۲ مگابایت RAM نیاز دارد.

  • امکانات

یکی از بهترین گزینه‌ها در مورد سی پنل مدیریت کردن ویژگی‌های پیشرفته آن است. این ویژگی‌ها به کاربران امکان می‌دهد به صورت یکپارچه به حساب‌های وب سایت آنلاین خود دسترسی داشته باشند، و آن‌ها را میزبانی و مدیریت کنند. علاوه بر این، تمام ویژگی‌های سی پنل توسط آنتی ویروس محافظت می‌شود که از حمله ویروس‌های ناخواسته و بدافزار جلوگیری می‌کند.

  • قابل انعطاف

یکی از ویژگی‌های مورد علاقه کاربران در سی پنل انعطاف پذیری آن است. در سی پنل به راحتی می‌توانید وب سایت خود را به همراه تمام محتوای آن از یک سرور میزبانی وب به سرور دیگر به راحتی منتقل کنید.

  • سازگاری

یک مزیت بزرگ دیگر سی پنل سازگاری آن با همه مرورگرهای وب است. این برنامه با طیف گسترده ای از سیستم عامل‌های مرورگر از جمله Google Chrome، Safari، Opera، Firefox و Internet Explorer به خوبی کار می‌کند. همچنین از افزونه‌های شخص ثالث برای تقویت قابل ملاحظه پویایی وب سایت استقبال می‌کند. این افزودنی‌ها می‌توانند از وبلاگهای موجود در سایت گرفته تا وبلاگ‌های مهمان، کتاب‌های الکترونیکی یا تابلوهای بازاریابی دیجیتال باشند.