هاست ویندوز چیست؟چه معایب و مزایایی دارد؟

هاست ویندوز چیست؟چه معایب و مزایایی دارد؟

هاست ویندوز چیست؟

هاست ویندوز در واقع یک فضای مشخص در هارد یک سرور است که به شما امکان آپلود کردن اطلاعات سایت را می دهد و سیستم عاملی که برای آن در نظر گرفته شده است، ویندوز نسخه مخصوص سرور است. این هاست بیشتر مناسب سایت هایی است که با زبان برنامه نویسی Asp.net یا Asp نوشته شده است و همچنین سایت هایی که پایگاه داده یا همان دیتابیس آن، SQL Server می باشد، مناسب است.

نکتۀ بسیار مهمی که در رابطه با این هاست وحود دارد، این است که می توان سایت هایی با زبان برنامه نویسی PHP را هم در هاست ویندوزی اجرا کرد، اما توجه داشته باشید که در سرور های لینوکس، سرعت لود شدن و پردازش، اعمال تغیایرات و… بهتر از هاست ویندوز می باشد. هاست ویندوزی همچنین بر پایۀ وب سرور IIS مستقر هست، این IIS مختص مایکروسافت می باشد. بر روی سرور های ویندوز علاوه بر IIS از آپاچی هم استفاده می شود.

( برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله زبان PHP چیست؟ چه کاربردی دارد؟ را مطالعه کنید)

معایب هاست ویندوز چیست؟

مزایای هاست ویندوز چیست؟

  • سادگی و راحتی 

مایکروسافت ویندوز پیشرفت‌ ها و تغییرات زیادی را ایجاد کرده است که استفاده از آن را آسان تر می‌کند. هنگام استفاده از یک برنامه طراحی وب محبوب، داشتن میزبانی ویندوز کار را بسیار آسان می‌کند. برنامه‌های میزبانی وب ویندوز واقعاً قابل درک بوده و کار کردن با آن ساده است. 

  • استفاده از دیتابیس MsSQL

سرورهای میزبان ویندوز دارای پایگاه داده مایکروسافت ویندوز (غیر از لینوکس) هستند. سرورهای میزبانی ویندوز در مقایسه با پایگاه داده MySQL که از انواع دیگر میزبانی استفاده می‌شود، جمع آوری داده‌های بیشتری را ارائه می‌دهند.

  • برنامه های تحت ویندوز

پلتفرم میزبانی ویندوز برای اکثر وب سایت‌هایی که از دات نت و ویژوال بیسیک استفاده می‌کنند خوب است. پلتفرم میزبانی ویندوز، امکانات خوبی را در اختیار چنین وب سایت‌هایی قرار می‌دهد تا با استفاده از دات نت و ویژوال بیسیک اقدام به ساخت صفحات وب کنند.

معایب هاست ویندوز چیست؟

  • عدم پشتیبانی از برنامه های غیر ویندوزی

سرورهای میزبان ویندوز نمی‌توانند وب سایت‌هایی را اجرا کنند که از نرم افزارهای کاربردی وب مانند CGI یا PERL استفاده می‌کنند. این نرم افزارهای کاربردی برای استفاده در سرورهای برنامه یونیکس توسعه یافته اند و‌هاست ویندوز با آنها سازگاری ندارد.

  • پایین بودن سرعت سرور

سرعت سرورهای‌ هاست ویندوز کمتر از سرورهای‌ هاست لینوکس است. بنابراین وب‌سایت‌هایی که محتوا را با سرعت به کاربران آنلاین ارائه می‌کنند، با استفاده از خدمات میزبانی لینوکس بهتر اجرا میشوند. همچنین سرورهای میزبان ویندوز باید بارها و بارها راه‌اندازی مجدد شوند. این باعث کاهش زمان کار شبکه یک وب سایت و ایجاد تاخیر در جابجایی از یک صفحه وب به صفحه دیگر می‌شود.

( برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله لینوکس Linux چیست؟ را مطالعه کنید)

معروف ترین کنترل پنل های هاست ویندوز  پلسک(Plesk)

معروف ترین کنترل پنل های هاست ویندوز

  • پلسک(Plesk)

پلسک در بین سایر رقبایش محبوب‌تر است از دو سیستم‌عامل ویندوز و لینوکس پشتیبانی می‌کند. البته امپراطوری آن در ویندوز قابل مقایسه به لینوکس نیست!استفاده از این کنترل پنل آسان است و همین امر باعث افزایش چشمگیر کاربران آن شده است.

  • دات نت پنل(Dotnetpanel)

دات نت پنل به‌طور کامل بر اساس تکنولوژی Net Framework بوده و با انواع ویندوز سازگار است و برای سایت‌هایی استفاده می‌شود که از زبان برنامه‌نویسی php یا ASP.net استفاده می‌کنند. همچنین می‌توان گفت نسبت به سایر کنترل‌پنل‌ها کامل‌تر است.

  • هلم(Helm)

هلم از کنترل‌پنل‌ های قدرتمند ویندوز به‌شمار می‌رود. به کمک این کنترل‌پنل می‌توانید یک یا چند سرور را با هم مدیریت کنید. این قبلیت هلم کلیدی‌ ترین قابلیت آن است.

  • وب سایت پنل(Websitepanel)

این کنترل‌,پنل رایگان به شما اجازه مدیریت سرورتان را با یک ساختار نسبتا قوی می‌دهد. شاید وب‌سایت‌پنل از سایر رقبایش حرفه‌ای‌تر نباشد، اما رایگان بودن و سهولت راه‌اندازی آن را به یک انتخاب اصلی برای کاربران تبدیل کرده است.