چرا نباید از هاست رایگان استفاده کنیم؟

چرا نباید از هاست رایگان استفاده کنیم؟

امروزه شاهد رقابت سنگینی در بین سایت های ارائه دهنده هاستینگ هستیم و این رقابت باعث شده سایت های مختلف با ارائه پیشنهادهای وسوسه برانگیز، کاربران را جذب خود کرده و آن ها را مشتری سرویس های خود کنند. یکی از پیشنهادهایی که از سمت این سایت ها داده می شود، هاست رایگان است.

هاست هایی که یا به صورت کاملا رایگان و یا با قیمت های خیلی کم به کاربران ارائه شده و کاربر از همه جا بی خبر تصور می کند قیمت پایین این سایت به منظور رضایت بیشتر اوست در صورتی که اصلا این طور نبوده و قیمت های پایین هاست و گاها ارائه هاست رایگان توسط این سایت ها با هدف خاصی بوده و سرویس های آن ها به هیچ وجه کیفیت مطلوبی نداشته و سایت شما را نابود می کند. در ادامه به بررسی دلایل عدم استفاده از هاست رایگان پرداخته ایم.

تاثیر هاست رایگان بر عملکرد سایت

در این قسمت به برخی ویژگی های منفی هاست رایگان اشاره کرده ایم.

سرعت و کیفیت پایین

سرعت پایین هاست رایگان اولین دلیلی است که باعث می شود از هاست رایگان استفاده نکنید. همچنین این هاست ها کیفیت کافی نداشته و با قطعی های متعدد باعث ریزش کاربران و افت سایت شما می شود.

دریافت هزینه در آینده

اغلب سرویس های هاست رایگان، در یک یا دو ماه اول رایگان بوده و پس از آن از شما هزینه دریافت می کنند.

تبلیغات در سایت شما

شرایط و ضوابط این هاست ها باعث می شود آن ها هر زمان که می خواهند تبلیغات خودشان را در سایت شما قرار دهند که این موضوع می تواند بسیار آزاردهنده باشد.

امکان مسدود شدن سایت شما

از آن جایی که این سایت ها معمولا ارزشی برای سایت هایی که روی هاست رایگان ایجاد شده است ندارند، ممکن است به هر دلیلی سایت شما را مسدود کرده و دسترسی به آن را قطع کنند. شرکت هایی که هاست رایگان عرضه می کنند ذخیره دیتا و بک آپ گیری نداشته و امکان دارد هر لحظه از دنیای اینترنت محو شوند!

عدم پشتیبانی از وردپرس

از آن جایی که وردپرس جزو cms های پرمصرف از نظر رم و cpu سرور می باشد اغلب هاست های رایگان از نصب این سیستم مدیریت محتوا جلوگیری می کنند.

پهنای باند محدود

پهنای باند مقدار داده منتقل‌شده از سرور به مرورگر کاربر است. این سیستم هزینه دارد و اغلب وب سایت‌های رایگان دارای کلاه‌های باند بسیار محدودی هستند.

عدم پشتیبانی

هاست رایگان معمولا توسط مدیران و متخصصان پشتیبانی نشده و بایستی هر مشکلی که با آن مواجه شدید را بدون کمک یک متخصص و به تنهایی برطرف کنید.

امکان فروش اطلاعات سایت شما

مدیران سایت های نامعتبری که هاست رایگان ارائه می کنند، می توانند تمام اطلاعات و داده های سایت شما را به راحتی هرچه تمام تر به افراد دیگر فروخته و از این جهت به شما آسیب وارد کنند.

محدودیت آپلود و عدم وجود سرویس ایمیل

در هاست رایگان محدودیت شدیدی برای آپلود فایل داشته و نمی توانید هر فایلی که خواستید را روی آن بارگذاری نمایید. همچنین عدم ارائه سرویس ایمیل باعث می شود از این قابلیت حرفه ای بهره مند نباشید.

و ...

تمام این موارد در کنار ده ها مورد دیگر، همگی برای اثبات بی کیفیت بودن هاست های رایگان بوده و بدین دلیل این موارد را شرح دادیم تا شما را از استفاده از هاست های رایگان منصرف کنیم. شما در صورت نیاز به هاست باکیفیت و معتبر، می توانید از سرویس های سایت آپ سرور استفاده نمایید.

» مطالب پیشنهادی


اگر به دنبال یک تیم معتبر و حرفه ای برای طراحی و پشتیبانی سایت هستید، گروه طراحی و سئو ایده نگاران ققنوس آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. همچنین در سایت آپ سرور خدماتی همچون ثبت دامنه و فروش انواع هاست ایران و سرور مجازی صورت می پذیرد و شما عزیزان می توانید در صورت نیاز از خدمات باکیفیت ما بهره مند شوید.