پس از نصب بسته وردپرس چه باید کرد؟

پس از نصب بسته وردپرس چه باید کرد؟

سوالی که برای بسیاری از کاربران وجود دارد این است که پس از نصب وردپرس چه کاری باید انجام دهیم؟ ما در این مقاله از آپ سرور به این موضوع اشاره کرده ایم و پیشنهاد می کنیم تا پایان همراه ما باشید.

ساعت و روزهای هفته را هماهنگ کنید

اولین کاری که پس از نصب بسته وردپرس تان می بایست انجام دهید، این است که به تنظیمات رفته و تاریخ و ساعت را هماهنگ کنید. اولین روز هفته را شنبه قرار داده و ساعت سایت را هماهنگ با منطقه ای که در آن ساکن هستید تنظیم کنید.

عنوان و توضیحات سایت را تنظیم کنید

عنوان سایت، مهم ترین چیزی است که می تواند سایت شما را منحصر به فرد کند. عنوانی که برای سایت تان انتخاب می کنید بایستی ترکیبی از نام سایت و موضوع فعالیت آن باشد. این نام هنگامی که کاربر آدرس اصلی سایت شما را باز می کند برای او نمایش داده می شود. همچنین توضیحات سایت، به کاربر کمک می کند هنگامی که از طریق موتورهای جست و جو مثل گوگل سایت شما را می بیند، با موضوع فعالیت آن بیشتر آشنا شود.

تنظیم پیوندهای یکتا

پیوند یکتا، همان آدرسی است که نوشته، برگه، برچسب و ... با آن نمایش داده می شود. با تنظیم پیوند یکتا مشخص می کنید آدرس های سایت شما به چه شکلی به کاربران نمایش داده شود. همچنین این مورد در سئو نیز تاثیرگذار بوده و می تواند باعث منظم شدن صفحات سایت تان شود. برای تنظیم پیوند یکتا حتما با یک کارشناس سئو یا طراحی سایت مشورت کنید چرا که بعدها با تغییر آن، سایت شما بی نهایت ارور 404 خواهد داد و این موضوع باعث افت شدید رتبه سایت می شود.

انتخاب قالب مناسب با موضوع سایت

قالب سایت، ساختاری است که نوشته ها، برگه ها و به طور کلی محتوای سایت بر پایه آن به کاربران نمایش داده می شود. قالب مناسب سایت، قالبی است که با موضوع سایت شما هماهنگی داشته و کاربران بتوانند به راحتی به منوها و لینک های آن دسترسی داشته باشند. برای انتخاب قالب مناسب می توانید سفارش طراحی قالب جدید و اختصاصی را به کدنویسان وب داده و یا از قالب های رایگانی که در سطح وب وجود دارد استفاده کنید. همچنین در هسته وردپرس تعدادی قالب ساده وجود دارد که پیشنهاد نمی کنیم از آن ها استفاده کنید.

افزونه های مهم و کاربردی را نصب کنید

افزونه یا پلاگین امکانی است که در اغلب سیستم های مدیریت محتوا وجود داشته و به کمک آن می توانید از قابلیت هایی که به صورت پیش فرض در پنل CMS شما وجود ندارد استفاده کنید. هزاران هزار افزونه در موضوعات مختلف برای وردپرس وجود دارد و شما می توانید با نصب آن ها روی وردپرس سایت تان از امکانات متعددی بهره مند شوید. در انتخاب افزونه ها بسیار دقت کنید چرا که وجود افزونه های زیاد در سایت سرعت آن را کاهش داده و ممکن است شما را با مشکلاتی همراه سازند.

برگه ها، نوشته ها و افزونه های اضافه قالب را حذف کنید

برخی از قالب ها هنگامی که نصب می شوند به صورت پیش فرض دارای نوشته، برگه و افزونه هایی نیز هستند. اگر از این نوع قالب ها استفاده می کنید، پس از نصب آن حتما موارد جانبی اش را حذف کنید تا سایت بهینه تری داشته باشید.

تنظیم دسته بندی و برچسب ها

با تنظیم صحیح دسته بندی ها می توانید نوشته هایتان را به شکل منظم تری منتشر کرده و کاربران را از نظر دسترسی به مطالب کمک کنید. ایجاد دسته بندی هایی که از کل به جزء می روند در کنار ایجاد لیست برچسب های پرکاربرد باعث ارتقا رتبه سایت شما از نظر سئو و دسترسی به برگه ها و نوشته ها می شود.

تنظیم پروفایل کاربری از طریق منوی تنظیمات

پروفایل کاربری وردپرس، مدیر اصلی سایت را به کاربران و بازدیدکنندگان معرفی می کند و شما می توانید با قرار دادن یک تصویر، یک نام و توضیح کوتاهی در قالب بیوگرافی، کاربران و بازدیدکنندگان سایت را بیشتر با خود آشنا کنید. در بیشتر وب سایت ها زیر مطالب یک قسمت به عنوان نویسنده مطلب یا مدیر سایت وجود دارد که این اطلاعات در آن قسمت نمایش داده می شود.

قرار دادن مطالب و برگه های مختلف

حالا نوبت به ایجاد برگه های جدید و منتشر کردن نوشته هایی است که عامل اصلی ترافیک سایت و جذب کاربران به سمت شما هستند. در انتشار مطالب و برگه ها بسیار دقت کرده و سعی کنید بالاترین کیفیت را ارائه کنید تا موتورهای جست و جو نیز با سایت شما رابطه خوبی برقرار کرده و بتوانید کاربران بیشتری را از این طریق جذب سایت تان کنید.

ایجاد صفحاتی همچون تماس با ما، درباره ما و ...

وجود این صفحات در سایت اجباری نیست اما تجربه نشان داده وجود این نوع صفحات کاربران را ترغیب به تعامل با سایت شما می کند. بر همین اساس پس از نصب وردپرس و انجام کارهای اولیه که در قسمت بالا گفتیم، صفحاتی تحت عنوان درباره ما، تماس با ما و هر صفحه دیگری که تعامل کاربر را با شما افزایش می دهد ایجاد کنید.

» مطالب پیشنهادی


اگر به دنبال یک تیم معتبر و حرفه ای برای طراحی و پشتیبانی سایت هستید، گروه طراحی و سئو ایده نگاران ققنوس آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. همچنین در سایت آپ سرور خدماتی همچون ثبت دامنه و فروش انواع هاست ایران و سرور مجازی صورت می پذیرد و شما عزیزان می توانید در صورت نیاز از خدمات باکیفیت ما بهره مند شوید.