علت بروز ارور Unsecured Content در SSL چیست؟

علت بروز ارور Unsecured Content در SSL چیست؟

یکی از مشکلات رایج برای افرادی که از گواهی نامه SSL استفاده می کنند پیش می آید این است که آن ها در هنگام استفاده از این تائیدیه، با خطای unsecured content مواجه می شوند. ارور هنگامی نمایش داده می شود که یکی از عناصر صفحه شما (این عنصر می تواند کدهای CSS، عکس و فیلم ها، فیلدهای متنی، لینک های خاص و ...) در رمزگذاری مشکل ایجاد کند. برای مثال اگر در سایت تان که دارای پروتکل امن Https است از لینک یا تصاویری استفاده کنید که با پروتکل عادی http شروع می شود، این ارور برای شما ظاهر خواهد شد. 

به همین دلیل هنگام مواجه با این خطا ابتدا بررسی کنید در صفحه موجود لینک یا تصویر یا هرچیز دیگری که با پروتکل Http شروع می شود وجود نداشته باشد. سایت ها و ابزارهای مختلفی برای مشاهده محتوای غیر امن در این صفحات وجود دارد که می توانید از آن ها کمک بگیرید. برای مثال سایت whynopadlock.com یکی از سایت هایی است که با وارد کردن url سایت خودتان در آن، می توانید دلیل نمایش این ارور را مشاهده کنید. پس از مشاهده ارورها، می بایست عناصری که رمزگذاری آنها با مشکل مواجه شده است را پیدا و با ایجاد تغییرات ذکر شده نسبت به اصلاح آنها و رفع مشکل اقدام نمایید. فراموش نکنید تا زمانی که عنصر ناامن از صفحه شما حذف نشود این ارور همچنان نمایش داده خواهد شد.

بر همین اساس:

  • به سایت هایی که با Http شروع می شود لینک ندهید. لینک دادن به این سایت ها باعث می شود ارور یاد شده نمایش داده شود. برای لینک دادن به این سایت ها می توانید از سایت های کوتاه کننده لینک مثل Bitly.com استفاده نمایید که از پروتکل Https بهره مندند.

  • تصاویر و فایل هایی که در سایت های ناامن آپلود شدند را در سایت تان کپی نکنید. وجود حتی یک تصویر که آدرس آن با Http شروع می شود ارور unsecured content را به وجود می آورد.

در مقالات آینده آپ سرور به نکات امنیتی و مشکلات و خطاهایی که در این زمینه به وجود می آیند بیشتر اشاره خواهیم کرد.

» مطالب پیشنهادی


اگر به دنبال یک تیم معتبر و حرفه ای برای طراحی و پشتیبانی سایت هستید، گروه طراحی و سئو ایده نگاران ققنوس آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. همچنین در سایت آپ سرور خدماتی همچون ثبت دامنه، فروش گواهی نامه SSL و فروش انواع هاست ایران و سرور مجازی صورت می پذیرد و شما عزیزان می توانید در صورت نیاز از خدمات باکیفیت ما بهره مند شوید.