گوگل کیبورد پلنر آموزش دسترسی به آن

گوگل کیبورد پلنر آموزش دسترسی به آن

 

Google Keyword Planner چیست؟

گوگل کیورد پلنر درواقع بخشی از پلتفرم تبلیغاتی Google Ads می‌باشد با استفاده از این ابزار شما می‌توانید به جستجو و بررسی کلمات یا عبارات کلیدی حوزه کاریتان بپردازید.

 

مزایای Google Keyword Planner

  • ارائه پیشنهادها و ایده‌هایی برای کلمات کلیدی جدید مرتبط با محصولات و خدمات وب‌سایتتان

  • امکان آنالیز کلمات کلیدی سایت‌های رقیب

  • امکان بررسی کلمات کلیدی بر اساس حجم جستجو در یک بازه زمانی و معیارهای دیگر

  • قابلیت اعمال تنظیماتی بر اساس مخاطبان هدف برای تاریخ، زبان و موقعیت مکانی

  • قابلیت اعمال فیلترهایی بر روی کلمات کلیدی، میانگین جستجوی ماهانه، میزان هزینه و …

  • امکان دسته‌بندی کلمات کلیدی منتخب و گرفتن خروجی در قالب نرم‌افزار Excel

 

چگونه به صورت رایگان به گوگل کیورد پلنر دسترسی داشته باشیم

 

اگر می‌خواهید با فضای گوگل کیورد پلنر آشنا شوید یا از مزایای رایگان آن بهره ببرید تنها چیزی که نیاز دارید یک اکانت گوگل است. ابتدا به سایت گوگل ادز به آدرس ads.google.com بروید و بر روی دکمه Start Now کلیک کنید. دقت داشته باشید که برای استفاده از این ابزار باید با IP خارج از ایران استفاده کنید.

آموزش رایگان گوگل کیبورد پلنر

 

 

با کلیک بر روی دکمه Start Now صفحه ورود به اکانت برای شما نمایش داده می‌شود. در این صفحه اگر اکانت گوگل دارید وارد کنید و در غیر این صورت بر روی Create account کلیک کرده و اکانت جدیدی بسازید.

 

گوگل پلنر

 

پس از ورود به اکانت خود، صفحه زیر را مشاهده می‌کنید که از شما می‌خواهد کمپین Adwords را بسازید. برای این کار نیاز به پرداخت پول می‌باشد. اما نگران نباشید. شما می‌توانید به روشی که در ادامه آموزش خواهیم داد، به‌صورت رایگان و بدون ایجاد کمپین از این ابزار استفاده کنید.

 

 

گوگل کیبورد پلنر

 

در صفحه فوق، گزینه‌ی Switch to Expert Mode را انتخاب کنید. با انتخاب حالت Expert صفحه زیر برای شما نمایش داده می‌شود که باید بر روی لینک Create an account without a campaign کلیک کنید تا به مراحل مربوط به ساخت کمپین هدایت نشوید.

 

گوگل کیبورد پلنر

 

در ادامه باید اطلاعات مربوط به کشور، منطقه زمانی و واحد پولی را تنظیم کنید. با توجه به IP که با آن از این ابزار استفاده می‌کنید مقادیر به‌طور پیش‌فرض مشخص شده‌اند.

 

گوگل کیبورد پلنر آموزش رایگان

 

حال بر روی دکمه EXPLORE YOUR CAMPAIGN کلیک کنید تا محیط اصلی ابزار برای شما نشان داده شود.

 

گوگل کیبورد پلنر

 

در این صفحه با تصویری مشابه آن‌چه در شکل زیر نشان داده شده روبرو خواهید شد. حال با کلیک کردن بر روی آیکون آچار در نوارابزار بالای صفحه که گزینه‌ی TOOLS & SETTINGS می‌باشد، منویی برای شما نمایش داده می‌شود. از بخش Planning در سمت چپ منو، بر روی Keyword Planner کلیک کنید.

آموزش رایگان گوگل کیبورد پلنر

 

حالا به ابزار گوگل کیورد پلنر دسترسی دارید.